Gå til innhold

Ingen tilgang til internett og 100% load. Virus?

gixer

Anbefalte innlegg

Sitter og skal hjelpe en bekjent med noen problemer som han har med datamaskinen sin. Meningen var at jeg skulle sette inn et nytt nettverkskort fordi det gamle vistnok var tatt av lynet (trodde han). Etter at jeg satte inn det nye nettverkskortet og startet maskinen oppdaget jeg at Device Manager fortalte at begge nettverkskort funket som de skulle. Her er det nok noe annet galt.

Det virker som om maskinen finner routeren, men av en eller annen grunn ikke vil på nettet. Routeren er ny fra NGT ettersom eieren av datan trodde først at det var problemet. Jeg har noen mistanker om at det kan være et virus som skaper alle problemene. Grunnen til det er at CPU ligger konstant på 100% load i windows selv om det ikke blir gjort noe.

Noen som har noen tanker å dele med meg på dette området?

Jeg regner med at jeg formatere osv, men det hadde vært deilig å slippe.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket i Task Manager, hvilken prosess som bruker mest CPU. Kan like gjerne være en bug i en eller annen prosess.

Høyreklikk på Taskbar, velg Oppgavebehandlig (Task Manager); velg Prosesser og klikk på kolonnen 'CPU' for å sortere prosessene etter CPU-forbruk.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...