Filius_two Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei Jeg er nybegynner og lurer på hvordan jeg leser filer fra floppy. Jeg greide å åpne cd-rom i text-mode men ikke floppy OG hvordan åpner jeg programmer uten å skrive hele veien til filen? Kan noen hjelpe? takk Fil. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 a: ....hvis ikke dette er svaret du var ute etter, så skjønner jeg ikke spørsmålet :wink: Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 I linux heter ikke det "a:" tror jeg fordi cd-rom heter "CDROM" og det er det man må skrive inn for å lese fra den. any other ideas? Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 mount /floppy cd /floppy That's it...! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Oftest jobber man vel med MS-DOS formaterte disketter, og man kan da bruke mtools: F.eks. mdir, mcopy... Bare sleng på 'm' i begynnelsen av den gode gamle dos-kommandoen du ønsker å bruke. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 14:34, Langbein skrev:Oftest jobber man vel med MS-DOS formaterte disketter, og man kan da bruke mtools:F.eks. mdir, mcopy...Bare sleng på 'm' i begynnelsen av den gode gamle dos-kommandoen du ønsker å bruke. Hvis han har mtools da... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Pleier å være installert som standard, ihvertfall i de største distroene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå