Xvani Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei! Jeg prøvde å innstallere VNCserver i Mandrake, og prøvde først RPM pakken. Da fikk jeg beskjed om å putte inn CD 4 av Mandrake greia.. hum.. det er jo bare 3 CD'er! Prøvde deretter .tar.gz pakken. Forsøkte å åpne, men ingenting skjer. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 http://easyurpmi.zarb.org/ bruk denne og legg til main, contrib osv.. så kan du prøve igjen Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 uhh, hva er dette? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 det er alle pakkene (programmen) som er til mandrake, de ligger på ftp server og en gang i blandt er det noen som tar ca 1.8 gb ut av de og sender de på cder og vips så er det mandreke på cder.. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) får det ikke til å virke jeg, får urpmi.addmedia command not found.... Endret 1. september 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 skriv su og passordet til root for å bli "administrator" i linux. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Takk.. leste ikke at man måtte være root for at det skulle funke =/ Kommandoen var forresten "su root" fant jeg ut, deretter satt man inn passordet Virket likevel ikke. Får fortsatt beskjed om å sette inn CD 4..... noen andre ideer? får denne meldingen før jeg får beskjed om å putte inn CD4: To satisfy dependencies, the following packages are going to be installed (5 MB): libstdc++2.10-2.96-0.83mdk.i586 vnc-4.0-1.i386 Is this OK? Endret 15. september 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Hah! Lasta ned libstdc++2.10-2.96-0.83mdk.i586 fra http://rpm.pbone.net/ fikk innstallert da Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Takk for svar så langt! OK, innstallert er programmet, kjører server også (bare skriver vncserver i konsoll og putter inn passord.) Prøver deretter å koble til fra min XP maskin med lokal IP 10.0.0.6 (dette ER IP'en til linux boksen) får følgende feilmelding etter den "attempter to connect to host": "Unable to connect to host: connection refused (10061) Jeg får kontakt mellom PC'ene i f.eks samba og ping. Hva kan være galt? Endret 15. oktober 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Først, "su" - hvis du ikke skriver bruker så defaulter den til root. så "su" og "su root" er akkurat det samme. Når det gjelder connection. Sikker på at du har riktig port/display? Hva viser vncserver når du starter den? Og hva skriver du inn i vnc klienten? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Takk for svar så langt! OK, innstallert er programmet, kjører server også (bare skriver vncserver i konsoll og putter inn passord.) Prøver deretter å koble til fra min XP maskin med lokal IP 10.0.0.6 (dette ER IP'en til linux boksen) får følgende feilmelding etter den "attempter to connect to host": "Unable to connect to host: connection refused (10061) Jeg får kontakt mellom PC'ene i f.eks samba og ping. Hva kan være galt? ja, på windows vncserver så kan du ikke ha flere vncservere gående så der er det bare en. men på linux så kan du ha mange samtidig. derfor 10.0.0.1:1 <- :1 er for sesion nr 1. og dersom du på den linux serveren starterter en ny vncserver så får den :2 osv. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 HAH! Takk!!!! men hvorfor inget GUI? er bare text? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Sannsynligvis er det fordi du ikke har sagt at det skal starte et gui :-) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det er vel sawfish eller twm som er standard wm til vnc, men det kan du endre i configfilen til serveren. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvordan endrer jeg det, og til hva? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=310078 der finner du det.. prøv å les litt selv da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå