kristoffer1989 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 får du ikke det meste på en mobil nå a? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 nei Wlan, det er det som mangler. har selv en P900 Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Større skjerm, mer maskinkraft, større utvalg og frihet iforhold til software og muligheter. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 9500 har jo det da! Vil nå si at 9500 er så stor at den er i grenselandet mellom PDA og telefon. Jeg pleier å si at 9110'en min var min første PDA. Men det er ganske begrenset med software til 9500 iforhold til PalmOS og Windows Mobile. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hva da, større skjerm? PDAer har mye la oss si "råere" kraft enn det meste av mobiler. PDAer er nesten like raske som 3års gamle Bærbare pcer! Ta f.eks. Dell X30 den har jo hele 624mhz prossessor, noe som var vanlig på stasjonære pcer for 5 år siden eller BærbarePCer for 2år siden, jeg syntes at PDA tknologien har jobbet seg raskt oppover jeg! Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Tja.... å sammenlikne en 500MHz PDA mot en 500MHz bærbar pc eller stasjonær blir ikke akkurat helt riktig....... Selv om klokkefrekvens forteller hastighet på prosessoren, så sier ikke det alene mye om kapasiteten/hvor kjapp en ting blir å bruke i praksis........ Er helt andre parametre som angir dette.... Normalt vil en 500 MHz stasjonær være kjappere/kraftigere enn en 500MHz bærbar..... Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 jaja, men nå var poenget mitt hvor mye det var i hver av pcene da! men bare glem det! Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Her er det en ikke får på noen mobiltelefoner (i hvert fall ikke som jeg vet om), som jeg bruker min lommepc til: Stemmestyrt MP3-spiller med hundrevis av MP3-filer, skikkelig GPS-system, verdens største leksikon (Wikipedia), wifi internett-surfing med brukbar skjerm. Edit: Men selvsagt: hvis du ikke er interessert i slike ting, så kommer du langt med en mobiltelefon Endret 5. oktober 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Andre ting du trenger en PDA til: Skikkelige spill... noen sett Rayman Ultimate på Pocket PC f.eks. (ren kloning av det originale Playstation spillet)? Skikkelig oversikt over kalenderen din: IRC for eksempel: Les min omtale av IRC på PDA her. Eller hva med Gmail på PDA: Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ...ja, og så glemte jeg noe viktig: Skype og Messenger. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Andre ting du trenger en PDA til: Skikkelige spill... noen sett Rayman Ultimate på Pocket PC f.eks. (ren kloning av det originale Playstation spillet)? Skikkelig oversikt over kalenderen din: IRC for eksempel: Les min omtale av IRC på PDA her. Eller hva med Gmail på PDA: hvilken pda er dette a? Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Andre ting du trenger en PDA til: Skikkelige spill... noen sett Rayman Ultimate på Pocket PC f.eks. (ren kloning av det originale Playstation spillet)? Skikkelig oversikt over kalenderen din: IRC for eksempel: Les min omtale av IRC på PDA her. Eller hva med Gmail på PDA: hvilken pda er dette a? Alle PPC'er klarer dette. Rayman Ultimate er det mest krevende av disse applikasjonene, og det krever 200 MHz Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hvilken pda er dette a? Stort sett hvilken som helt Pocket PC, de fleste nyere spill krever PocketPC 2002 eller nyere, og da er det minst 200Mhz CPU i den. De siste PPC maskinene jeg har hatt, har hatt 400Mhz. Men de nyeste Palm'ene klarer også samme oppgaver fint, Tungsten-serien spesielt. Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Extremt kjekt å ha PDA'en med seg rundt i huset når viktige fotball/ishockey kamper pågår, kan sitte å spise middag med familien og fremdeles se utviklingen i kampen på PDA'en. For å holde seg oppdatert med mobil må man jo betale for tjenesten. Bruker selv en gammel 3630 med PCMCIA jakke og ett 3COM airconnect trådløst nettverkskort. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Går det an å motta SMS på PDA? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Går det an å motta SMS på PDA? Hvis du har en PDA med GSM/GPRS radio så bruker du jo den som en telefon. Alternativet er å ha en PDA og en telefon med Bluetooth, for eksempel den nye Tungsten T5, da kan du automatisk få overført SMS'ene frem og tilbake via bluetooth. Funker fett det. Lenke til kommentar
CheGuevara Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 GPRS radio, hva er det? er det det samme som gsm? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 GPRS radio, hva er det? er det det samme som gsm? Ja. Omtrent alle moderne telefoner idag kan jo bruke GPRS. Da har du en dings med en GSM/GPRS radio i... Lenke til kommentar
Fuglefr0 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 får du ikke det meste på en mobil nå a? Mobiler har jo knøttsmå skjermer ffs -Hvis du ikke har en hybrid da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå