Xvani Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei, har installert Mandrake 10.0 og får ikke musehjulet til å virke skikkelig. Når jeg "ruller" flytter "barene" seg vertikalt (bortover) istedenfor horisontalt (opp/ned) Jeg har valgt generic 3 button mouse with wheel emulation. Tusen takk Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 su gedit /etc/X11/xorg.conf eller su gedit /etc/X11/xf86cfg.conf Er ikke sikker på om mandrake bruker xfree eller xorg På mine mus ser det slik ut: Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Zaxismapping" "4 5" Det er da linja "Option "Zaxismapping" "4 5" " som angir at du skal scrolle opp og ned med hjulet.fjern andre som måtte være. axismapping som måtte være der. etter at du har endra. lagrer du og restarter X. Lenke til kommentar
drall Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Om du velger emulation på en mus som ikke trenger det (dvs. har eget musehjul), er dette kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå