Gå til innhold

Høytalere og Lydkort til pc

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe nye høytalere og et lydkort til pcen.

Har denne fra før http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103410&cks=PRL

Har tenkt litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111412&cks=PRL.

Er det noen som har noen erfaringer med denne ?.

Har tenkt på dette lykortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120864&cks=PRL. har ikke noe lydkort nå, bare intergrert i hovedkortet. noen som vet om denne er bra?.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare ha sagt det at det lydkortet, Audigy er greit nok til spillebruk. Om det er BEDRE enn det du har som integrert, spørs helt på HVA du har integrert. Har du Soundstorm f.eks. er det ikke noe vits i å kjøpe dette kortet.

Har forøvrig bulk versjonen av samme kortet, og det har ikke plagd meg når jeg har hatt headset eller stereoanlegg tilkoblet.

Nå kjøpte jeg nylig et Creative Megaworks og det viste seg at med dette gav Soundblasteren ifra seg støy. Testet med litt forskjellige kabler, og det var støy i bakgrunnen når man fyrte opp anlegget litt, men ikke spilte noe musikk.

Det kan naturligvis bare være mitt kort som er dårlig, men med en gang jeg stappet høyttaler-settet på det andre lydkortet i maskinen min (ikke det integrerte nei), forsvant den lave irriterende pipingen, selv hvor høyt jeg stilte anlegget.

Lenke til kommentar

Jeg fikk støy på mitt logitech z-2200 med det integrerte lydkortet på mitt abit is7 kovedkort. Kommer ikke på hva det heter. Støyen forsvant når jeg brukte et flere år gammelt soundblaster live lydkort. Lyden ble bedre også. Tror nok lyden blir bedre med et eget lydkort, nesten uansett.

Lenke til kommentar
Jeg fikk støy på mitt logitech z-2200 med det integrerte lydkortet på mitt abit is7 kovedkort. Kommer ikke på hva det heter. Støyen forsvant når jeg brukte et flere år gammelt soundblaster live lydkort. Lyden ble bedre også. Tror nok lyden blir bedre med et eget lydkort, nesten uansett.

JEg har ikke satt meg i hodet å krangle med deg, men jeg nøyer meg med å si det at Soundstorm skal ETTER sigende være bedre enn mange av de billige lydkortene ute i den store verden...

Lenke til kommentar

JEg har ikke satt meg i hodet å krangle med deg, men jeg nøyer meg med å si det at Soundstorm skal ETTER sigende være bedre enn mange av de billige lydkortene ute i den store verden...

ey, jeg mente ikke å motsi deg på noen måte.. jeg bare konstanterte at lydkortet på Abit sine intel hovedkort er rimelig dårlig. Broren min har soundstorm lydkort, og det er gode greier det :thumbup:

Endret av likferd
Lenke til kommentar
har et realtek ac``97 lydkort so mer intergrert i skjermkortet.. med støtte til 5.1

har sett litt på logitech sin z-2200, virker ganske bra..tror jeg kanskje kjøper den

Du mener vel integrert i hovedkortet?

Jeg har også realtek ac 97 lydkort på hovedkortet, og det støyet rimelig bra på mine z-2200. Er selvfølgelig ikke sikkert det gjør det hos deg, men anbefaler å kjøpe et eget lydkort. ac97 er vel noe av det dårligste som finnes..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...