scherzo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Har problemer med å bruke en WDC 200GB S-ATA disk Hovedkortet er et EPOX 4PDA5 Jeg finner ikke disken i bios, men jeg finner disken når jeg kommer til raid instillingene. Har prøvd å kjøre cd-rom både på ide 1 og ide2, og ide2 mens ide1 er deaktivert. Men finner fortsatt ikke disken i bios, men finner disken når jeg går inn i raid oppsettet. Forslag mottats med takk Og ønskes mer info er det bar å spørre=) Marius Endret 1. september 2004 av scherzo Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hehe, tror nok bare du må sette jumperen slik at det kan kjøres med flere disker. Les bruksanvisningen eller prøv deg fram. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du må sikkert installere driverne til S-ATA kontrolleren dersom du ikke har gjort det. Når du installerer Windows gjøres dette ved å trykke F6. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har samme hdd, og jeg koblet den bare til å gikk inn i windows og formaterte den og partisjonerte den og så hadde jeg den i windows på min datamaskin. Lenke til kommentar
magnetxx Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Feil postet Endret 1. september 2004 av magnetxx Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har samme hdd, og jeg koblet den bare til å gikk inn i windows og formaterte den og partisjonerte den og så hadde jeg den i windows på min datamaskin. Problemet er at dette er en helt ny maskin. Så finner ikke hdd under førstegangs inst av windows Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Installert SATA-drivere? Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Da har man prøvd det. Prøvde F6 under inst av windows, og da kommer den frem til at jeg trengte en egen diskett til enheten jeg prøvde å inst som da win fant ut var <none> Så så langt kom man der. Der man foreslår driverne, mener de da at jeg skal flashe bios? for så lenge jeg ikke har noe os inne og ikke finner hdd i bios, virker det da som litt problematis å kun legge inn drivere? Der det kommer forslag om jumper settings står det da på disken: "Master/slave jumper not required for SATA. Jumpered pins 1 and 2 disable SSC (Spread Spectrum Clocking) Jumpered pins 3 and 4 enable PM2 (Power-up in standby)" Men de jumper settingsene jeg har tilgjengelig er da: SSC_DIS PM2 OPT1 OPT2 Men vil det ha noe for seg å evt flashe bios? For som sagt så finner den disken når jeg går inn i raid "menyen". Når jeg går inn i bios på "boot priority" finner den og disken, men virker ikke som om det hjelper stort.... Takker for responsen så langt Endret 2. september 2004 av scherzo Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Du må ha en diskett med driverne på! Drivere finner du på produsentens hjemmeside dersom de ikke fulgte med. Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Hmmm... Da har man prøvd driverne fra leverandør, men får bare en feilmeld, 18 eller noe, med feli 2108 hvis man ikke husker helt feil. Har flashet bios til nyeste versjon, men det hjalp heller ikke. Prøvde disken i en annen pc, og der fungerer det som en drøm. Prøvde å og inst win på disken når den satt i andre pc'en og det gikk rett inn. Inst win drivere fra leverandør og setter disken tilbake på EPox HK, begynner å boote win, men rebooter. Samme feil Prøver en annen 200GB S-ATA på EPoX HK, samme problem som med WDC. Nå er det jo snart så man gir opp... Lenke til kommentar
zorry Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Hei! På mitt MSI hovedkort har jeg tilkoplet jeg til en singel Samsung HD til IDE-3 kontakten og 2 WD harddisker i RAID 0 på de to SATA kontaktene. For å få dette til måtte jeg trykke en tastekombinasjon (Ctrl-F tror jeg det var i mitt tilfelle) under bootingen av PC-en. Det vises på skjermen når jeg skal taste den inn. Da kommer jeg inn i et slags setup program for RAID oppsett. Omtrent som når man konfigurerer BIOS og før man i det hele tatt har installert noe windows. Der måtte jeg også sette opp den SINGLE harddisken som et RAID 0 array bestående av bare 1 disk før disken ble oppfattet av windows. Med mitt HK fulgte det med en RAID bruksanvisning som var grei nok. Håper dette kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Prøvde å sette den til raid0, men det var det eneste stedet jeg fant den. Fikk ikke inst noe mer av den grunn. Så da er det vel bare å sende det inn å reklamere på det da. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Eg har samme problem... Kjøpte en seagate 200 sata disk men biosen viner den ikke har prøvd det som står her uten at d hjelpte. Håper det er noen med gode ideer der ute Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Finner ikke drivere til seagate ST3200822AS Noen som vet hvor de er? Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Eg har samme problem...Kjøpte en seagate 200 sata disk men biosen viner den ikke har prøvd det som står her uten at d hjelpte. Håper det er noen med gode ideer der ute Hvilke hovedkort er det du benytter? Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Finner ikke drivere til seagate ST3200822AS Noen som vet hvor de er? Kan hende du finner noe relevant på: http://www.seagate.com/cda/products/search/bymodelnumber Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Nei fant ingen drivere der Har asus a7v8x Lenke til kommentar
scherzo Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hovedkortet er et EPOX 4PDA5 Da har man fått sendt inn igjen det kortet. Viste seg at det var noe problemer med HK. Så fikk et nytt ASUS P4P800-E Deluxe. Men nå starter ikke pc'en i det hele tatt da så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå