Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Bruker våte fingrer jeg. Vet at det er teit. Av og til tar jeg litt dopapir med vann på og tørker. Funker fint. Endret 7. september 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Våte fingrer etterlater vel merker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Våte fingrer etterlater vel merker? Det gjør de. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 men da er jo poenget vekke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 men da er jo poenget vekke Nope. Jeg gjør det kun når det er "ting" på skjermen som støv og virkelig tydelige fettflekker. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har prøvd med Vodka og White Spirit. White Spirit fungerte best, og etterlot ingen merker. Litt White Spirit på en bommullsdott, og så gå over med et fuktig hånskle til slutt. Fungerer utmerket, men jeg vet ikke om det har noen negative bivirkninger på sikt. Ingen så langt ihvertfal. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 - UGH !! jeg ville styrt unna White Spirit. En skjør flatskjerm burde heller ikke trenge så "kraftig lut". Det blir som å vaske seg under armene med JIF SKUREKREM i dusjen etter en dag på kontoret. - Lunkent vann, i små mengder på en myk klut . - Det aller viktigste du gjør, er å UNNGÅ å sette fettmerker på skjermen. ALDRI ta på skermbildet, men jeg vet at dette fungerer best i teorien om man har unger i huset Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bruker Vidamic Vidaclean Sensitive. Etterlater ikkje merker, og til alle typer skjermer. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Vann og myk klut eller mykt papir funker helt bra. Zalo er en dårlig ide fordi det er for sterkt(tar antirefleks belegg etc også på vanlige skjermer), mens brillepuss aner jeg ikke, dog stod det på en stor lapp på skjermen min at man ikke skulle bruke hverken det eller såpe. Har alltid brukt vann og tørk forsiktig med klut/papir og tror egentlig "forsiktig" er ett viktig nøkkelord her, den bærbare er 2 år nå og skjermen er fremdeles helt topp. Dessuten passer jeg bestandig på å ikke røre skjermen med fingre eller sprute saft, brus eller liknende på skjermen. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Har prøvd med Vodka og White Spirit. White Spirit fungerte best, og etterlot ingen merker. Litt White Spirit på en bommullsdott, og så gå over med et fuktig hånskle til slutt. Fungerer utmerket, men jeg vet ikke om det har noen negative bivirkninger på sikt. Ingen så langt ihvertfal. Regner med dette er en fleip Anbefaler Jif Universal Ultrafiber klut. Den funker perfekt. Edit: Skal ringe lilleborg kunderservice og spørre om innholdsdeklarasjon i kluten for å se om den er safe Endret 7. september 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
kindings Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Problemet med mikrofiber kluter er at de visstnok inneholder små glassbiter som i verste fall kan ripe opp overflater. Blant annet skal man ikke bruke dem på glassbord, lakkerte flater/gulv etc og tror faktisk også tv-skjermer er fyfy.. Dvs jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at LCD skjermer ikke har spesielt godt av det. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Det står bakpå at den egner seg svært godt til bla. glass og skjermer. At den innholder glass tviler jeg meget sterkt på. Dette er nok bare rykter. Skal ringe og få verifisert dette. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Pleier og ta høgtrykkspylern eg, med såpe i doseringskammeret. Kaustisk soda eller kva det no heiter. Vis det er enda igjen noken flekker, så tar eg kosten og skrubber over. Alt blir skinnende blankt. Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 grønn ajax på tørkepapir funker også bra, bare ikke spray direkte på skjermen... lærte dette av en tekniker, så jeg anser det som trygt... ikke sett bivirkninger på noen av mine skjermer enda Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Det står bakpå at den egner seg svært godt til bla. glass og skjermer. At den innholder glass tviler jeg meget sterkt på. Dette er nok bare rykter. Skal ringe og få verifisert dette. Mulig dette gjaldt tidligere versjoner av mikrofiber kluter etc, men vet mange bedrifter og privatpersoner fikk ødelagt gulv, lakkerte overflater etc som følge av bruk av mikrofiber kluter. litt nede her står påstanden jeg referer til: http://www.plusstid.no/apps/pbcs.dll/artik...M/40719003/1007 og her: http://www.plusstid.no/apps/pbcs.dll/artik.../201300025/1007 punkt 3.5 her bekrefter at det muligens ikke gjelder nyere kluter, men det er uansett en risiko: dokument Overflaten på LCD skjermen er såvidt jeg vet ett plastmateriale i likhet med plexiglass og kanskje enda mer sårbart? Edit: Fibrene består av polymerer ikke glass, min feil. Var i butikken i dag, på Jordan sine mikrofiberkluter står det faktisk advarsel mot å bruke den på plexi. Endret 11. september 2004 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå