vanilla ice Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei. Sliter litt med et valg jeg skal ta. Jeg har valgt matte 2mz, og hadde tenkt å ta 3mz neste år, men nå er jeg usikker. Har funnet ut at matte er noe dritt, og derfor har jeg lyst til å velge det bort. Da har jeg altså bare 1mx fra GK allmen. Er det mange yrker eller utdanninger som krever 2mx? Har ikke tenkt å bli noe som krever noe særlig matte egetnlig, men vil bare vite hvor langt jeg egentlig kommer med 1mx På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 1-2-3 mx er no dritt. Derfor valgte jeg også det bort. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis man har 3 MX og 2 FY så kommer man inn på så å si alt av skoler... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ingeniørutdanning krever ihvertfall 3mx, vet ikke hvordan det er med f.eks. historie og den slags. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis man har 3 MX og 2 FY så kommer man inn på så å si alt av skoler... Sett at man faktisk står i fagene, helst med gode karakterer. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 ikke for å være altfor ot me: jeg har kanskje lyst til å bli programmer eller noe i den duren...(hvertfall it utdanning med litt programeringskunnskaper) er matte veldig viktig da? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 ikke for å være altfor ot me: jeg har kanskje lyst til å bli programmer eller noe i den duren...(hvertfall it utdanning med litt programeringskunnskaper) er matte veldig viktig da? Jepp. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 ikke for å være altfor ot me: jeg har kanskje lyst til å bli programmer eller noe i den duren...(hvertfall it utdanning med litt programeringskunnskaper) er matte veldig viktig da? Tja, selvlært er vellært sies det, men det kan være vansklig å programmere avansert uten gode matte kunnskaper, men dataingeniør-utdanning krever 3MX og 2FY, så matte er nok viktig Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 doh! ps: en ting som er kult med skolen vår: it/økonomi læreren min sa jeg kunne ta it som tilvalgsfag i 2.og3. klasse, da lærer vi c++! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tviler på det, men tipper dere tar en liten tur INNOM c++.. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 han duden sa ihvertfall at det var programmering det faget gikk ut på..... Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er ikke noe problem å ta forkurs i matte. Du kommer deg alltid inn på ingeniørhøgskolen. Jeg vet ikke om man trenger 2. klasse matte for å komme inn på økonomi og administrasjon, slik som før. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Er ikke noe problem å ta forkurs i matte. Du kommer deg alltid inn på ingeniørhøgskolen. Jeg vet ikke om man trenger 2. klasse matte for å komme inn på økonomi og administrasjon, slik som før. Tror du trenger det ennå. Det er unasett en god idè å ha kunnskaper tilsvarende 2MY hvis du skal gå Økonomi og Administrasjon. Mattekurset på ØkAd fremstår som en lek om du har de rette forkunnskapene. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 host host.. rette på noen innlegg her.. Man trenger ikke forkurs for å gå på ingeniør utdanninga.. Da kaster man bort et helt år før man starter på skolen. Forkurset er ment som et påbygdningskurs for personer som har gått yrkesfag på videregående og dermed ikke har generell studiekompetanse. Man kan heller gå det jeg har gått og det er noe som heter 3 termins ordningen. De fleste skoler som tilbyr ingeniørutdanning har en form for dette. Man starter på dette kurset sommeren samme året som man begynner på skolen. Og 2MX/3MX + 2FY er integrert i det første året ditt på skolen. Når man da er ferdig med første året må man bruke den neste sommerferien på skolen og ta Matematiske Metoder 1 ( navnet forandrer seg etter hvilken skole man går på ). Men uansett så burde man ha enten 2MX eller 2FY på videregående. Jeg hadde det og jeg må si at man har en fordel av å ha en del lærdom i bakhodet når man starter på et slikt kurs.. For det er ikke bare fryd og gammen Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Identisk tråd finnes her: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=291056 Denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg