Gå til innhold

Hitchhickers Guide to the Galaxy film! :D

Velmont

Anbefalte innlegg

Vel, det er iallefall endel referanser til programmering rundt omkring i bøkene (inkludert en del spekulering om tallet 42 som eventuelt viste seg å være feil).

edit: Det står endel artig info her, blant annet litt om kanskje Deep Thought hadde noen småfeil i programmeringen, eller om Jorda faktisk brukte base13 istedet for base10. Begge ser ut til å ha blitt blånektet av hovedpersonen selv :)

Endret av Bøb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk denne introen er fake... Det er riktig at det spilles in nen film, men dette er ikke den riktige...

De ville jo aldri endret dont panic logoen, ville de?

De ville vel aldri puttet inn 42 på introen til filmen?, ville de?

Nei... Dette er nok bare noen guttunger som har lært seg Adobe AfterFX og noen plugins....

Jeg er skuffet hvis dette faktisk er den EKTE introen.... Da gidder jeg ikke se filmen i det hele tatt.... :)

Lenke til kommentar

Denne tråden hører da til i Film og TV-forumet, hvor jeg dessuten startet en slik tråd for år og dag siden.

Men for å klargjøre et par misforståelser her:

Teaseren er 100% ekte, den ble delt ut på en DVD under ComicCon i år (eller noe sånt) sammen med plakater og håndkler. EBay flommet en stund over av disse sakene, og det kan hende du finner det der fortsatt. Jeg er fattig student, så jeg har ikke sjekket engang :D

Douglas Adams kunne nok C til å lage vitser om det, men ikke så veldig mye utover det, ihvertfall var han ikke utdannet programmerer, ei heller jobbet han med det.. Han var forfatter.

At 42 er 6 * 9 i base13 stemmer, men Douglas Adams nektet for at det var et poeng eller hadde noe mening for boken. Det er bare en tilfeldighet. Hvem gidder å regne med base13 i alle tilfeller?

Jeg kan ikke se at Velmont fikk svar på spørsmålet om DNA var død, så om du ikke har funnet det ut enda: ja, han døde dessverre i 2001. Heldigvis var han så godt som ferdig med filmmanuset, som denne filmen er basert på.

Det er ikke noen "ny utgave" av BBC-serien som kommer snart, men tvert imot helt nye episoder, basert på "Life, the Universe and Everything", senere kommer også adapsjoner av resten av bøkene. Moroa begynner den 21. september og det blir mulig å høre på via nettradio. Mer info her!

*puh*

Lenke til kommentar

"Do you have any idea how much damage that bulldozer would suffer if I just let it roll straight over you?"

"No. How much?"

"None at all."

"...You hadn't exactly gone out of your way to call attention to them had you? I mean like actually telling anyone or anything."

"But the plans were on display..."

"On display? I eventually had to go down to the cellar to find them."

"That's the display department."

"With a torch."

"Ah, well the lights had probably gone."

"So had the stairs."

"But look you found the notice didn't you?"

"Yes, yes I did. It was on display in the bottom of a locked filing cabinet stuck in a disused lavatory with a sign on the door saying 'Beware of The Leopard'."

"...It's not as if it's a particularly nice house."

"I'm sorry, but I happen to like it."

"You'll like the bypass."

Begynnelsen er genial :)

Lenke til kommentar

Den er enda bedre i hørespillet :) Der er det:

- But you found the notice, didn't you?

- Yes. It was on display in the bottom of a locked filing cabinet stuck in a disused lavatory with a sign on the door saying 'Beware of The Leopard'. Ever thought of going into advertising?

Og dette blir enda litt bedre enn den skriftlige formen siden det er ypperlige skuespillere vi snakker om her... Simon Jones ER Arthur Dent...

Jeg skjønner fortsatt ikke at DNA kuttet ut den siste kommentaren fra boka :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...