Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte motor i 91 Audi 90 2.3E Q

GeCcO

Anbefalte innlegg

Vil det være vanskelig og sette inn en S2 motor i en Audi 90 ?

Har hørt at den skal passe ganske så lett inn i motorrommet, muligens med de vanlige festene også.

Noen som har gjort noe slikt her, eller som kanskje har litt mer peiling enn meg ?

Det jeg trenger og fikse er vel;

*Skifte selve motoren

*Forsterkede bremser (S2 bremser eller lignende)

*Annet ledningsnett

Bortsett fra det er det vel strengt talt ikke noe som trengs og skiftes, hvis jeg ikke har glemt noe nå ( ? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En brukt S2 ligger på 150.000,- +++

Så og bygge om en bil til og yte akkurat det samme som en S2 er billiger, pluss at forsikringen vil være billiger på en Audi "90" i forhold til en S2...

Og bare det og mekke på bilen i seg selv er jo artig, og meget lærerikt. Så langt man virkelig orker det da, og ikke bare skal ha servert 500hk på sølvfat uten og gjøre noe selv...

Lenke til kommentar
Og bare det og mekke på bilen i seg selv er jo artig, og meget lærerikt. Så langt man virkelig orker det da, og ikke bare skal ha servert 500hk på sølvfat uten og gjøre noe selv...

Det begynner å koste penger da, 500 hk krever nok at mere enn motor å bremser byttes..

Broren min hadde en audi 80 med ca. 260-300 hk (s2 motor) giskassa røyk etter 2 måneder. Man kan heller ikke ha s2 gikasse pga. den er laget for quattro.

For å bygge om til quattro, koster det vel 30 eller 60 tusen (husker ikke) + en HEL DEL JOBB!!!! <-------en del hundre timer.

Men RÅTT det blir det =)

En brukt S2 ligger på 150.000,- +++

Hva har man hoggern til?

Ja, det kan hende noe av dette er feil (jeg er bare 15 år :blush: )

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Hmm, s2 motor i Audi 80 ja, uten Quattro ???

Den kan da neppe ha blitt godkjent ?

Det er jo et must og ha Quattro skal du kunne få en Audi 80/90 godkjent med S2/S4 motor.

Må skifte en del for å kunne ha 500hk og oppover ja. Quattro driverket takler vel ikke mer enn rundt om 400hk, kanskje 350hk for og være på den sikre siden. Ellers bør man kanskje sette på enda kraftigere bremser, RS bremser, eller andre kraftigere. Og skal man opp på 500hk må en del i motoren også skiftes, råder, turbo, manifolder +++

At du "kun" er 15år betyr ikke så mye. Bare for og si det, så er jeg bare året eldre enn deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...