* * * Bike 4 Life * * * Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hey.. Lurer på om man må betale moms på en sykkel fra Canada for 7300 NOK? I så fall, hvor mange prosent?? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er vel 24% moms ja. Lenke til kommentar
student-stjørdal Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er vel 24% moms ja. ...og Olsen gnir seg i hendene. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg tror du kan trekke fra merverdiavgiften på sykkelen i Canada. Det må du høre med eksportøren om. Vet ikke om du må betale toll på den, i tillegg til mva (24%), for å få den inn i Norge. Dette finner du ut på toll.no. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er vel 24% moms ja. ...og Olsen gnir seg i hendene. Jeg er motstander av moms. AKP var vel sånn omtrent det eneste partiet som stod sammen med fagbevegelsen mot momsen i sin tid. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har bodd i Cananda. Der er det akkurat som i US, varepriser oppgis uten "tax", altså moms. Mao blir det ikke så mye å trekke fra . Men du kan forhåpentligvis få ordnet det slik at du slipper å betale candian tax. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 For oss som har bodd i utlandet er det vanlig at man ungår moms ved store innkjøp. Kjenner personlig bare til praksisen i Norge der man sier til forhandler at man ikke vil betale moms fordi varen skal eksporteres. Så går man til tollerne og oppgir sin utenlandske adresse og bevis for at man skal reise ut av landet innen 14 dager tror jeg. Så blir beløpet refundert. Det landet man reiser til bryr seg normalt ikke med å kreve moms når du tar varen inn i landet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 For oss som har bodd i utlandet er det vanlig at man ungår moms ved store innkjøp. Kjenner personlig bare til praksisen i Norge der man sier til forhandler at man ikke vil betale moms fordi varen skal eksporteres. Så går man til tollerne og oppgir sin utenlandske adresse og bevis for at man skal reise ut av landet innen 14 dager tror jeg. Så blir beløpet refundert. Det landet man reiser til bryr seg normalt ikke med å kreve moms når du tar varen inn i landet. Du kan møte på overivrige tollere. Dessuten må du jo når du ikke betaler norsk moms gå til tollvesenet, som rapporterer til landet du skal til.. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Tviler på at de gidder. Har aldri opplevd noen som har blitt krevd for moms ved innreise til et land. Kanskje i USA siden deres tollvesen er jevngod med Gestapo. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Tviler på at de gidder. Har aldri opplevd noen som har blitt krevd for moms ved innreise til et land. Kanskje i USA siden deres tollvesen er jevngod med Gestapo. Når du får refundert taxen i No, gir den norske instansen som sagt beskjed til det landet du reiser inn, som dermed sender deg en regning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå