Freqtal Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Eg har nettopp kjøpt meg ny pc, og det eg lurer på e: Hvis eg flytter en harddisk fra en annen maskin over på den nye maskinen, må eg då formatere denne disken på den nye maskinen for å få den til å virke? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kommer ann på, det lureste er å gjøre det mtp drivere etc. Har du xp tror jeg du må aktivere det på nytt. windows 98 kan du slå på med "slegge" uten at det merker noe. Er helt idiotisk men ganske praktisk, krasjer dog til tider ofte Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kommer ann på, det lureste er å gjøre det mtp drivere etc. Har du xp tror jeg du må aktivere det på nytt. windows 98 kan du slå på med "slegge" uten at det merker noe. Er helt idiotisk men ganske praktisk, krasjer dog til tider ofte Hæ? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Eg har nettopp kjøpt meg ny pc, og det eg lurer på e: Hvis eg flytter en harddisk fra en annen maskin over på den nye maskinen, må eg då formatere denne disken på den nye maskinen for å få den til å virke? I de aller fleste(*) tilfeller slipper du å formatere disken på nytt. Men det kan være en fordel å bytte til NTFS filsystem dersom du bytter fra en "gammel" maskin (Win95/98) (*) Har flyttet veldig mange disker, og kun fått problem med en disk som ble flyttet fra WinXP Pro til WinXP home, den kom ikke opp før den ble formatert. Sp+ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Skal du ikke boote fra den i den nye pcen(gammel system disken) så skal det ikke være noe problem.. Ingen poeng i å formatere den da. Bare sett jumperen rett og boot opp... Er det system disken du skal flytte(du skal boot fra den) så er det en fordel om chipsettet er det samme på den gamle og det nye..Feks. via. men det er bare å prøve det.. TaZ Endret 1. september 2004 av taz Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 En ting til: Kordan vil den "gamle" maskinen "oppføre" seg? (Den e ikke så gammel, e WinXP Pro på den, og det e NTFS). Vil den "klikke" når den ikke finner disken igjen, når den e fjernet? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 men det er bare å prøve det.. Sysprep er en fin sak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå