srbz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det kom en kontinuerlig "ba-bu"-lyd da jeg skulle starte pcen, så jeg slo den av og på igjen for sikkerhets skyld. Hva kan dette komme av? Bør jeg la pcen hvile en stund og heller bruke en annen? For specs, se profil... Lenke til kommentar
agony Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ofte tyder dette på for høy temp, på f.eks cpu, da vil pcen pipe på den måten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Ofte tyder dette på for høy temp, på f.eks cpu, da vil pcen pipe på den måten. Tenkte det var noe slikt, ja så jeg skrudde viftestyringen på fullt.... Kan kanskje sette på en av viftene regelmessig på fullt, den som er mest effektiv inn...? EDIT: Pleier å ha dem ca på middels, 3 veldig krafitige vifter.... Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Synes forresten det lukter litt rart her... Alvorlig... Men det skal jo være goop på, så det går sikkert greit... EDIT: Hmmm, kan kanskje skru ned ut-viftene litt... ? Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
agony Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Vel, jeg ville først prøvd å se i bios eller et temp prog i windows for å finne ut om det er temperaturen som er for høy. Edit: Lukter rart? som hva da? fra pcen? brent? Brente opp min egen psu i går, luktet rart en stund da og, alltid like gøy Endret 1. september 2004 av agony Lenke til kommentar
kenthaman Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tror det er noe som er brent inni der hvis det lukter "noe" rart. Åpne opp kassa og se da vel? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Tror det er noe som er brent inni der hvis det lukter "noe" rart. Åpne opp kassa og se da vel? Tjaaa... det lukter ikke spess sterkt, og pcen funker, tror bare det kan være at kabinettet lukter litt rart i utgangspunktet, og at lukten blir litt sterkere når det varmes opp? ikke vet jeg... men jeg vet at kabinettet luktet litt rart de første dagene det var i hus... EDIT: Forresten noen som har noe slikt program å anbefale til å sjekke bl.a. temp? (helst gratis) og URL? Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tror det er noe som er brent inni der hvis det lukter "noe" rart. Åpne opp kassa og se da vel? Tjaaa... det lukter ikke spess sterkt, og pcen funker, tror bare det kan være at kabinettet lukter litt rart i utgangspunktet, og at lukten blir litt sterkere når det varmes opp? ikke vet jeg... men jeg vet at kabinettet luktet litt rart de første dagene det var i hus... EDIT: Forresten noen som har noe slikt program å anbefale til å sjekke bl.a. temp? (helst gratis) og URL? Har du åpna og sjekka, for sikkerhetsskyld? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Har du åpna og sjekka, for sikkerhetsskyld? Jeg har åpna flere ganger, men jeg har ikke sjekka så mye... skal sjekke nå, siden dere maser sånn EDIT: ...og jeg fant ingenting... ennå... Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
agony Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Du bør åpne og undersøke. Og endel hk produsenter viser temp i bios, evt kan du bare søke etter noen på google, mbm f.eks. Edit: Du rakk å svare ja Men søk etter mbm på google og se hva slags temp du har Endret 1. september 2004 av agony Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Du bør åpne og undersøke.Og endel hk produsenter viser temp i bios, evt kan du bare søke etter noen på google, mbm f.eks. Edit: Du rakk å svare ja Men søk etter mbm på google og se hva slags temp du har Jada, jeg har abit ic7max3 og kan fint se temp i bios, men jeg har ikke gidda å slå av pcen ennå... skal sjekke etter mbm men jeg gidder ikke å ta av cpukjøler for å se at alt er som det skal der... har goop nok til å sette på plass og starte opp, men det er så stress... EDIT: mbm 5? mbm 5.3.7.0 laster jeg ned nå... Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) CPU: 53-54 grader celsius... er dette grei temp? antar det... hvor mye bør max være? EDIT: og hva pokker er PWM? Power et-eller-annet? Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Gone Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvilken prosessor har du? Lenke til kommentar
agony Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kommer vel an på hvilken cpu du har, men tror ikke det er noen fare. Og alarmen skal vel ikke gå før du passerer 60, mulig du gjør dette ved heavy last over tid. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hvilken prosessor har du? P4 2.8GHz m/boxed kjøler (har en SP94 i skapet som ikke passet pga otes-greien på hk...) EDIT: Default på alarmen er 70 grader... Og forresten så er jeg med på f@h, kanskje dette kan ha noe å si på hvorfor cpu er lit varm? tenkte jeg ikke på... konstant 100% usage... jeg kan la den kjøre på 50% da... hvis det er nødvendig? Endret 1. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Gone Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er litt høyt til å være idle, men som agony sa, faregrensen er ved ~60 grader. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Det skjedde igjen, 2 ganger på rad, men da jeg gikk i bios etterpå (den starta da uten problemer), viste den temp gyngende mellom 46-47 grader celsius, og nå når jeg har droppa F@H, ligger den på 40 grader (43 for 2 min siden). Har satt CPU shutdown til 80 grader celsius (sto på 90) og warn til 75 grader. Hva synes dere disse bør stå på? Forresten ligge den på 39 grader nå.... EDIT: Har satt viftene til mid. og nå kjører den på 42 grader... Endret 2. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå