bandit Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har tilbud om å kjøpe et par pent brukte Infinity SM 155 høytalere til 2500,- er det en grei pris eller er det bedre å kjøpe nytt?? evnt hva?? Hvilken "størrelse" forsterker trenger jeg til den?? prisklasse? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Nå vet jeg ikke hvordan de nyere SM155 er, men de gamle var skikkelig rævva! DÅrlige kasser, og magneter på bassene som er på størrelse med de som brukes til diskanter i dyrer høyttalere. Prøv før du kjøper ihvertfall! Lenke til kommentar
bandit Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Disse er ca 6 år. går ut i fra de går som "gamle" altså rævva??? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Disse er ca 6 år. går ut i fra de går som "gamle" altså rævva??? 2500 kr er alt for mye for så gamle "ræva" høyttalere. Endret 3. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
bandit Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Noe annet dere anbefaler?? tenkte å bruke ca. 10000 på høyt. + forsterker Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Noe annet dere anbefaler?? tenkte å bruke ca. 10000 på høyt. + forsterker For 10000 kr får du et brukbart anlegg.Denne forsterkeren er "mye morro for pengene" og har i tilegg radio.JBL Northridge høyttalere passer ypperlig til Harman/Kardon.JBL kan du se her. Disse Proson høyttalerne er også bra,men gå heller for JBL hvis du har råd.Sjekk også sidene til Hi-Fi Klubben og AVHifi. Jeg har gode erfaringer med å handle hos AVHifi.Hos dem kan du prute en del og de er ellers veldig hyggelige. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Som en annen skrev, har du mulighet å få prøvd de. SM serien er vel noe av det mindre vellykka Infinity har laget, og de har fordømt mange bra og noen av verdens dyreste høyttalere på samvittigheten. Det har også skjedd utrolig mye på høyttaler fronten de siste årene, var i en hagefest for 3 uker siden og der var ett par Proson i gang koblet til en HK forsterker og jeg må innrømme at jeg fikk hakeslepp når jeg hørte prisen. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har et par av de nye sm155 og en Center i samme serie. er veldig fornøyd!. Du kan Gjerne sammenligne dem med JBL og Cerwin Vega men Infinity er bedre på det meste. Jeg anbefaler deg til og høre på disse høytalerne og lese litt rundt på nettet så ser du at det er mange som er svært fornøyde med dem. Proson er noe drit, høres ut som du har putta ett element fra biltema i en banan kasse.beklager sterke meninger men de er billige og høres sann ut også. De har bass men alt annet er fra verende du kan like so greitt kjøpe deg en sub fjerne delefilteret og høre på, blir omtrent det samme, Infinityene er et mye bedre kjøp! Infinityene krever mye effekt selvom de er følsomme. 102db @ 8ohm. Kjører de på en Arcam Alpha 10 effekt forsterker. En ting du bør gjøre vis du kjøper disse høytalerene er og skifte kabel portene. Disse er elendige, jeg skifte ut mine med noen fra eltek forsterka da også sammtidig bakplata med en 25mm tykk plate som er limt og skrudd fast bakpå. Lyden etter dette ble som en annen verden. Dette er et godt kjøp vis du er ute etter lyd med litt trøkk og kanskje skal oppgradere til hjemmekino senere, Du trenger ingen sub for og si det sann . Vis det er et fint eksemplar du har funnet er 2500kr en grei pris. Du spør hva slags forsterker du trenger til noe sant. Jeg kjører en ganske dyr og kraftig effekt forsterker på mine men tror du godt kan kjøre dem på en litt kraftig NAD eller HK forsterker 80-100w klasse ( i NAD og HK watt ikke noe jappse fantasi watt). Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Jeg har hatt Infinity SM155 i mange år og det er gode høyttalere. Du får utrolig mye høyttaler for 2500, spesielt hvis du gjør noen enkle modifikasjoner på dem selv. Jeg har byttet til skikkelige spikes og byttet kabelterminalene bak til noen skikkelige terminaler av banantypen. I tillegg ville jeg nok som beskrevet over stivet opp kassene litt med noen krysstag eller liknende samt at det kan være en ide å dytte inn litt dempeull eller annet dempemateriale. Alt dette for noen 100 lapper og du har høyttalere som spiller rundt myyye dyrere saker. SM serien spiller veldig rent og har en fin stram bass, de går ikke like dypt/tungt som Cerwin Vega, men gir til gjengjeld myyye bedre og renere lyd. De er ganske avslørende på hva slags forsterker som brukes, selv har jeg brukt forholdsvis høy kvalitets Rotel forsterkere med god resultat. Du bør ha minst 100 EKTE watt på hver høyttaler hvis du skal spille høyt, helst ville jeg vel gitt dem 200w RMS 8ohm. Tenk også på at disse trenger store rom for å spille skikkelig bra, faktisk har de aldri spilt bedre enn når jeg brukte dem i en diger gymsal. De har stort sett alltid fått veldig bra karakterer i tester og folk virker generellt veldig fornøyd, se bare: audioreview.com Endret 20. oktober 2009 av trygvelo Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Infinity SM 155 er gode høytalere også da de kostet 10.000,- kr som nye. Den gamle modellen het SM 152 og frontdekslet gikk ikke helt ned. Med forsterker på 180 - 250w/8ohm med strømforsyning på 800Va til 2000Va og stor båndbredde spiller disse høytalere meget bra. Kan sikkert forbedres med avstivnin og med nye høytalerterminaler. Når det gjelder Proson kombinert med Harman Kardon, så hadde/har min nevø ett slikt sett. Høytaleren gikk opp i limingen når det gjaldt fronten. Elementene løsnet og deler av frontplaten løsnet i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå