PlatinumFlyer Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Vennligst akselerer Deres bakparti. Mer repsektfullt det ja. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Jeg har bodd i Trøndelag og Nordland hele mitt liv. Har kanskje et litt annet syn på "Ræva i gir" enn dere i sør Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Jeg har bodd i Trøndelag og Nordland hele mitt liv. Har kanskje et litt annet syn på "Ræva i gir" enn dere i sør Tja, jeg bor på Sørlandet, og "ræva i gir" er ikke akkurat et kraftuttrykk, det er mer noe foreldre sier til barna sine når de er irriterte fordi barna gjør noe seint Ser også at ordet "drittsekk" er på lista, noen som jeg også synes virker litt rart. Endret 4. september 2004 av Elyas Machera Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Tja, jeg bor på Sørlandet, og "ræva i gir" er ikke akkurat et kraftuttrykk, det er mer noe foreldre sier til barna sine når de er irriterte fordi barna gjør noe seint Hva slags foreldre har du? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hva slags foreldre har du? Helt normale foreldre. Hva slags (nazi)-foreldre har DU? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Hva slags foreldre har du? Helt normale foreldre. Hva slags (nazi)-foreldre har DU? som ber deg sette ræven i gir? :S For å si det sånn, jeg ville vel blitt truet med nedsatte lommepenger om mamma hørte meg si det... Pappa ville neppe brydd seg Endret 4. september 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hehe, seriøst, det er langt ifra noe banneord. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hehe, seriøst, det er langt ifra noe banneord. Det er ikke banning, men det er svært nedsettende. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Hehe, seriøst, det er langt ifra noe banneord. Det er ikke banning, men det er svært nedsettende. Det er egentlig ikke det her. Det blir ofte sagt "humoristisk", hvertfall ikke nedsettende. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ikke nedsettende her heller. Sier liksom bare "ræva i gir" når folk skal forte seg litt. Ikke vondt ment, ikke det at noen jeg vet om tolker det slikt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Ikke nedsettende her heller. Sier liksom bare "ræva i gir" når folk skal forte seg litt. Ikke vondt ment, ikke det at noen jeg vet om tolker det slikt. Det er ihvertfall lett for noen å tolke det nedsettende. Derfor bør man unngå å bruke det. Lenke til kommentar
farke Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Tja, jeg opplever ikke "ræva i gir"som nedsettende da jeg både har fått høre det og selv brukt det hele livet langt, også fra/til min næreste familie. Er omtrent like grovt som "kjappa på". Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det som er ganske utrolig er at "få ut fingeren" er lov, mens "ræva i gir" ikke er lov. Øhh? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Har sett litt nærmere på den listen nå. Fant en litt morsom ting. Er ikke grunnen til at "banning" er "fy fy" (for å bruke korrekt språk) at det er blasfemi? Dette var iallefall tilfellet før i tiden. Det som var betraktet som banning var da du brukte Gud/Jesus som stygge ord. Hvorfor er da "herregud" "o, gud" og "fader" lov? Og hvorfor er "Helsikke" (som jeg antar er et annet ord for Helvete ikke lov, mens "fanken" (som igjen sikkert er et annet ord for Fanden) er lov? Lov til å si navnet på en person, men ikke hvor han bor? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hva slags foreldre har du? Helt normale foreldre. Hva slags (nazi)-foreldre har DU? som ber deg sette ræven i gir? :S For å si det sånn, jeg ville vel blitt truet med nedsatte lommepenger om mamma hørte meg si det... Pappa ville neppe brydd seg "Kom 'an! Ræve i gir!" Si mamma til meg når eg ikke gjør det hun ber meg om raskt nok... og hun er vanligvis særdeles streng på stygge ord. mao. Det ordert er ikke nedtrekkende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå