Gå til innhold

Oslo-skole med hemmelig banne-liste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mening: Faen i helvetes jævla bedritne møkkahorete fitteopplegg.

-Vi må håndhilse på læreren når vi går inn i klasserommet. Da blir det fortere rolig i klassen. Glemmer noen å hilse, må de gå ut igjen og prøve på nytt, forteller en av dem.

Så sinnsykt unødvendig!

Husker i tiende da vi fikk parade for å komme for sent. Ble så forbanna på de menneskene som trodde det hjalp. Møtte aldri opp på en slik en da...

Lenke til kommentar
Smedstad har hatt en del problemer da.. Husker vi drev med "mobbefri zone" HOHO! Virket fantastisk... Neppe..

Ble du mobbet? Dakkars...

En trist barndom kan være forklaringen på mange av dine rare meniger.

Jeg ble faktisk IKKE mobbet :)

Men det var det en del andre som ble.. Og når det ble hengt opp sånne politibånd langs skolegården, men som det i stedet for politi stod "mobbefri zone", var det jo noen av oss som lagde moro av det og stod bak båndet og mobbet for å mobbe.... Ja, jeg angrer..

Håndhilsing synes jeg er en god idé. Eventuelt kan man gjøre det noe enklere ved at alle bare reiser seg til læreren sier "vær så god, sitt"

Lenke til kommentar

Ord som jøss og herregud er gudsspottende, og derfor mye værre en faen, helvete og kuk. Uansett, jeg elsker banning! :)

EDIT: Etter å ha lest artikkelen på VG.no, ble jeg sur! Makan til jævlig Nazi skole! Elevene må møte en halvtime før neste dag hvis de kommer for seint, og du får melding med hjem for å si DÆVEN! Vet ikke om jeg skal le eller gråte...Litt av begge, kanskje...

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Ord som jøss og herregud er gudsspottende, og derfor mye værre en faen, helvete og kuk. Uansett, jeg elsker banning! :)

EDIT: Etter å ha lest artikkelen på VG.no, ble jeg sur! Makan til jævlig Nazi skole! Elevene må møte en halvtime før neste dag hvis de kommer for seint, og du får melding med hjem for å si DÆVEN! Vet ikke om jeg skal le eller gråte...Litt av begge, kanskje...

faen kommer jo av noe da..

helvete er jo OK

Jøss og herregud krenker du stort sett ikke medelever ved å si..

En halvtime før, big deal. Hvis man lærer av det, meget bra.

Lenke til kommentar
Er ikke skolen da et offentlig sted? F.eks parker eies vel av kommunen og de er jo å betrakte som et offentlig sted.

Nettopp.

Jeg har nå fått sjekket opp, og fått tolket, den juridiske definisjonen på en skole som offentlig vs. privat sted.

Når det gjelder en skole, skal man benytte den delen av lovgivningen som finnes mest hensiktsmessig. F.eks. har en skole rett, på samme måte som du har hjemme, til å vise bort f.eks. fulle personer, narkomane, eller andre man finner at har en negativ påvirkningskraft. På den andre siden, eies en skole av kommunen, som igjen er statlig subsidiert.

Skolenes eiere er representert i skolens driftstyre. Det er dette styret som skal fatte besluttninger som gjelder skolens indre liv, f.eks. som ved dette angående banning. Når det gjelder skolens indre liv, vil det være mest praktisk å bruke privatsrettslige regler, og det er det som også stort sett er tilfellet.

Lenke til kommentar
Siden når ble "Ræva i gir" banning?

Greit med "Rompa i gir"? eller Rectum?

Her går det jo heller ikke direkte på banning, men hva andre elever kan oppleve som støtende og "bli lei seg av".. Det er et nedsettende ord, og bør av den grunn unngås.

Som du ser Alexf, har jeg forsøkt å forklare forskjellen på en park og en skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...