Thorsen Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Smestad skole i Oslo har laget en egen banneliste med ord som skal gi elevene melding hjem, og ord som er akseptert. Hva mener dere om dette. For min del synes hele opplegget er bak mål, og hva skal foreldrene gjøre med saken. Det burde jo vært mye bedre om skolen brukte ressurser på andre områder enn å forhindre banning. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=242599 Endret 1. september 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 barneskole eller ungdomskole? uansett bullshit og pisspreik... de kan jo prøve og gjøre dette nord for bodø... Lenke til kommentar
farke Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Så faen, helvete, fitte, kuk osv. er greit? Slik sensur er bak mål, selv i barnehagen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Bor selv ikke i Oslo så jeg vet ikke om Smestad skole er barneskole eller ungdommskole. Men lenger nede i artikkelen er det også nevnt at Marienlyst skole i Oslo har innført parade for elever i ungdommstrinnet som kommer for sent til skolen. Parade for elevene innebærer at de må møte neste dag senest klokken 07.30. Tiltaket er kun satt i verk for elevene i ungdomsskolen. Endret 1. september 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er FAEN så teit FY FADER! Er det mulig!? De burde heller tenke på all den mobbinga som skjer på skolen istede! Vell vell, vi nerder får bruke de skjulte beskjedene vores vi da som de "voksne" ikke skjønner EKS: WTF, OMG, osv Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Skolen har akkurat publisert en ny form for status blant fremmadstormende, unge mennesker: Bannelapp med seg hjem - tenk så gjevt! Dette er nesten like bra som snus i taket. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Smedstad, hvoir jeg gikk mine første skoleår, er en barneskole. Det er da helt greit å gjøre det de kan for å begrense banningen? Det tror jeg alle er enig i. Banning kommer det aldri noe positivt ut av. Det er flere måter å begrense den bpå, men som kjent har man ikke anmerkningssystem på barneskolen. Da er vel dette den enkleste, og beste metoden. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Interessant at elevene ikke får med lapp hjem på ordet shit, hvis de først vil gå til aksjon. Her i Norge har ordet gått inn i dagligtalen, og jeg har merket hvordan folk tilogmed i spontanreaksjoner bruker ordet som om det skulle være det eneste naturlige - det er trist, fordi i utlandet, og da spesielt i Storbritannia og USA er dette et veldig stygt ord. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Interessant at elevene ikke får med lapp hjem på ordet shit, hvis de først vil gå til aksjon. Her i Norge har ordet gått inn i dagligtalen, og jeg har merket hvordan folk tilogmed i spontanreaksjoner bruker ordet som om det skulle være det eneste naturlige - det er trist, fordi i utlandet, og da spesielt i Storbritannia og USA er dette et veldig stygt ord. Tja, vet ikke helt om jeg vil "kriminalisere" enda flere ord. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Ok å gjøre noe med banningen, men hva er banning. Er det gudsspottende ord, eller bare generelt negativt ladde ord? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ok å gjøre noe med banningen, men hva er banning. Er det gudsspottende ord, eller bare generelt negativt ladde ord? Her har jo begrepet flytt ut, og er vel nå blitt en betegnelse på alle negativt ladete ord. Men det VAR jo ihvertfall kun gudsspottende ord. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 HELVETE KUK FAENS MONGOGNOM. Seriøst, dette er på trynet. Banneord beriker for øvrig språket. Ikke at jeg mener barna skal fly rundt å banna hele tida, men et godt "faen" eller "hælvete" av og til er helt greit. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Men det er spørs litt på hvordan barna som går på den skolen er også da. Kanskje de er tullinger hele gjengen og virkelig trenger disiplin, og da er det jo fint at de gjør noe med det. Men hadde det vært bare fordi banning er "stygt" så hadde det jo vært helt på jordet. EDIT: Slik som på min skole så er absolutt alle du kan se der kjempe snille! Det er aldri noe tull eller mobbing. Vel, det finnes tullinger her også men de er så få at de er ingenting å bry seg om. Det er mange som "bruker stygge ord" og det legger lærerne aldri merke til. Eller det er spørs ossen man sier de forskjellige ordene. Det verste læreren kan gjøre på min skole med det er å bare si at slikt sier vi ikke her på skolen. Endret 1. september 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Smestad har hatt en del problemer da.. Husker vi drev med "mobbefri zone" HOHO! Virket fantastisk... Neppe.. Endret 2. september 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvorfor er "bullshit" ulovlig, mens "shit" er greit? Hva er så galt med bull egentlig? Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvorfor er "bullshit" ulovlig, mens "shit" er greit?Hva er så galt med bull egentlig? det går vel på hvordan det er ment. "shit" sier man vel f eks hvis man blir sint eller noe, f eks "shit der mista jeg mobilen i gulvet". bullshit blir vel heller brukt mer direkte mot andre, "det du sier der er bare bullshit". som forskjellen på "du er en kødd" og "jeg bare kødda", det ene er bannlyst mens det andre er lov. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 barneskole eller ungdomskole? uansett bullshit og pisspreik... de kan jo prøve og gjøre dette nord for bodø... var en rektor fra sør som begynte og jobbe på en skole på Senja . 2 dager etter skole start stengte han skolen pga for mye banning blant elevene . han inkalte så til et krise foreldremøte for og løse problemet . dette resulterte ikke noe som helst siden alle foreldrene bannet like mye, skloen var åpen i gjen neste dag trur det endte med at rektoren sluttet pga "problemet" Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 barneskole eller ungdomskole? uansett bullshit og pisspreik... de kan jo prøve og gjøre dette nord for bodø... var en rektor fra sør som begynte og jobbe på en skole på Senja . 2 dager etter skole start stengte han skolen pga for mye banning blant elevene . han inkalte så til et krise foreldremøte for og løse problemet . dette resulterte ikke noe som helst siden alle foreldrene bannet like mye, skloen var åpen i gjen neste dag trur det endte med at rektoren sluttet pga "problemet" jeg begynte å banne ca når jeg lærte og lese... husker enda mitt første "styggord" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 helsikke?? trodde det var den milde versjonen av det allrede milde "helvete!" Dæven?? er ikke det "F aen!" i mildversjon?? mongo???? ræva i gir??? drit i det??? omfg...hvis de først skal moderere ( ), så ta iallefall de rette tinga (selv om sensur på den måten er idiotisk uansett...) Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 helsikke?? trodde det var den milde versjonen av det allrede milde "helvete!" Dæven?? er ikke det "F aen!" i mildversjon?? mongo???? ræva i gir??? drit i det??? omfg...hvis de først skal moderere ( ), så ta iallefall de rette tinga (selv om sensur på den måten er idiotisk uansett...) Det er faen ikke sensur på forumet, så du trenger ikke skrive f aen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå