Uderzo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 I dag hentet mitt nVidiaVGA Silencer som jeg hadde bestilt ifra 3dfxcool. Begynte umiddelbart med å demontere den orginale viften som var på mitt gainward 6800gt kort. Det gikk helt fint. Deretter rengjorde jeg gpu og minne brikkene med isopropanol. Fulgte manualen og la på rikelig med artic silver på minne brikkene og et tynt lag på gpu. Skrudde så på vifta og satte skjermkortet inn i pc'en igjen. Og jeg hadde selvfølgelig husket å koble til viften på skjermkortet og plugget til strømmen. Så kommer problemene. Etter at maskinen hadde bootet og kommet til skjembildet der det står windows xp og en rullende bar under, blir bildet svart. Starter så maskinen i sikkermodus. Da får jeg bildet. Avinstalerer skjermkort driverne og booter på nytt. Kommer så inn i windows igjen (i vanlig modus) og installerer skjermkort driverne på nytt. Så rebooter jeg, og bildet blir svart igjen som beskrevet over. Etter å ha sett nøye på kortet, ser det ut som det er god kontakt mellom vifta og kortet. Hva er galt ?? I skrivende stund kjører jeg uten drivere og maskinen fungerer, men 800*600 og uten mulighet til å spille blir litt kjipt i lengden Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Prøvde med andre drivere (65.73), hjalp ikke Edit: Koblet fra 2 kabinett vifter og da funka det Men jeg vet ikke hvorfor, noen som har en teori ? Men kortet er veldig varmt, 70 grader idle Edit2: Skrudde til skruene litt mer på kortet. Gikk rett ned til 63 idle og 90 load, det som jeg lå på før jeg byttet vifte. Fortsatt litt høyt men, kunne sikkert fått det litt lavere med kabinett vifter, men det får jeg jo ikke lov å ha på så jaja, ting ordnet seg etterhvert Endret 1. september 2004 av Uderzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå