Gå til innhold

Gjøre om Double til Int ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller

int inttallet = (int) doubletallet;

Slik jeg lærte eksplisitt typekonvertering. By the way, har du ingen lærebok? Det må du ha vettu!

edit: skjønte forresten ikke helt hvorfor det ble gjort så teknisk med "new" i eksempelet over, men så er ikke programmering min sterke side heller :-)

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Integer.parseInt() brukes så vidt jeg husker bare for å få tall fra tekst strenger over på int format. som hvis en String inneholder verdien 22, så kan den parses om. Ellers så er standard måte å caste variabler (endre variabeltype) i java å skrive (nytype)gammelvariabel, som int tall = (int)gammeltTall;

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jo har en lærebok på 1500 sider, men har ikke kommet så langt i den enda.. bare driver å eksperimenterer litt 

tips: begynn med mindre bok! du får jo tak i bøker på rundt 300 sider... det betyr ikke nødvendigvis at de er dårligere heller...selvfølgelig ikke like omfattende men, det virkelig avanserte kan man ta fatt i når man er god nok... har nettopp begynnt selv, kikka litt på div. bøker...

Lenke til kommentar
Jo har en lærebok på 1500 sider, men har ikke kommet så langt i den enda.. bare driver å eksperimenterer litt 

tips: begynn med mindre bok! du får jo tak i bøker på rundt 300 sider... det betyr ikke nødvendigvis at de er dårligere heller...selvfølgelig ikke like omfattende men, det virkelig avanserte kan man ta fatt i når man er god nok... har nettopp begynnt selv, kikka litt på div. bøker...

Bruker den i forbindelse med skole... så jeg har litt mer hjelp enn boka ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...