medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg skulle bygge pc for en bekjent da følgende skjedde: jeg satte sammen delene og alt så bra ut, men da jeg skulle starte pcen forble skjermbildet svart. Viftene surrer og går, men jeg tror ikke harddisken starter. Hører 0 fra den. Er det hovedkortet som har gått ? Jeg satte nemlig inn en for mye av de "soklene" som skal sitte i bunnen av kabinettet (de man fester hovedkortet med). Hørt at det ikke er helt bra . Men uansett, er det noen måte jeg kan finne ut om det er hovedkortet eller CPU'en som har blitt ødelagt ? Takk på forhånd Endret 13. august 2013 av Mjausann Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 hadde samme problemet da jeg satte sammen en kamerat sin... da var det en 4-pins strøm kontakt i tillegg som ikke var brukt på det forrige kortet som vi hadde glemt å sette inn Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 den extra 4 pin stømmen er viktig, og det er ikke bra med flere HK skruer enn det skal være, men det er ikke sikkert det er dødt for det Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Den 4 pins saken, er ikke det til INTEL prosessorer da ? Jeg har en amd prosessor i min pcen jeg. Jeg har bare hørt at det er til intel prosessorer, men er dere sikre på at den skal brukes til amd også ? Har nemlig ikke satt den i Men da jeg prøvde (med alle skruene i vel og merke) startet dem opp bare litt, for så og skru seg av igjen :\ Takk for responsen =) Settes pris på Endret 1. september 2004 av Mjausann Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 okei, nå prøvde jeg og sette i den kontakten igjen. Jeg hørte at det ble liv i harddisken og sånn, men den skrudde seg av etter bare ca 2 sekunder. Og da gikk det heller ikke an og sette den på igjen med en gang, den måtte "roe" seg ned litt igjen. Har forresten også et sånn jalla q-tec kabinett, hvilket jeg har hørt ikke er helt kanonbra Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 okei, nå prøvde jeg og sette i den kontakten igjen. Jeg hørte at det ble liv i harddisken og sånn, men den skrudde seg av etter bare ca 2 sekunder. Og da gikk det heller ikke an og sette den på igjen med en gang, den måtte "roe" seg ned litt igjen. Har forresten også et sånn jalla q-tec kabinett, hvilket jeg har hørt ikke er helt kanonbra Skal ikke se heeelt bort i fra at det er psu'et som har skylda her Kjøp et litt bedre ett, som f.eks chieftec sitt? Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) --- Endret 13. august 2013 av Mjausann Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 asso, "kjøp en ny psu og se om det funker" er ikke akkurat en løsning her ;o Kan jo være flere ting som har monga seg. Ikke veit jeg. Men asso, må jeg ha i den 4pins saken ? Eller er det bare til intel prosessorer ? Noen som kan hjelpe meg med det spørsmålet ? Pga at hvis den skal stå i.. da er det noe alvorlig galt ! Den er lur å ha i siden cpu'er i dag trekker endel strøm, uansett om det er intel eller amd. Dessuten, hvorfor er det no "alvorlig galt" hvis den skal stå i når det faktisk er laget kontakt til den på hk? Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du har huska å sette CPU vifta i rett viftekontakt? De fleste HK bryter strømmen etter et par sekunder om det ikke finner noen vifte på CPu-fan kontakten. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har den i, men det var bare fordi en kompis sa at cpu`en antagelig kunne trekke mye strøm. Tror det bare er en ekstra strømkontakt for cpu`en jeg. Forresten, hvor har du delene fra ? Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Du ække så dum du rolfus, jeg har nemlig bare satt den i et sted der jeg trudde den passa, men asso, hvis jeg har satt den i feil, så har jeg også satt cpu vifta feil vei... Delene er forresten fra komplett.no og en ting til, jeg leser i Hk manualen at det er 2 steder der cpuvifte kabelen passer: Det er cfan1 og nbfan1, jeg hadde den i nbfan1.. not right right ? Endret 1. september 2004 av Mjausann Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 den skal ikke stå i nbfan nei.. Har du amd kan du være så uheldig at du har blåst cpuen..tviler på at hk har daua...sjelden hk dør sånn uten videre..oftere cpuen ryker.. har vært borti at cpuen har daua når viften er satt feil vei. Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 håper på det beste da vettu =) Har vel faktisk gjort den samme feilen før. AMD tåler en støyt Lenke til kommentar
medlem-40751 Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Men er det da årsaken til at den har skrudd seg av ? At den har stått feil vei ? Pga at jeg har strukket kabelen til den andre porten, og den skrur seg fortsatt av.. Men det er vel da pga at den står feil vei da eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå