Gå til innhold

Hjelp med 939 oppsett

Furyfax

Anbefalte innlegg

Skal bestille ett 939 system, men har ikkje mye penger. Alt eg trenge er hovedkort og CPU. Eg vet at 754 socket'en er skal ut og synes derfor det er lurest å kjøpe socket 939 system.

Regner med at eg bestille AMD XP 3500 socket 939men eg har ikkje så mye peiling på hovedkort.

Den må ha integrert lyd, siden eg har et 6.1 lydsystem.

Kom med forslag men ikkje så dyrt hovedkort, har ikkje mye peng. bruke ca 5000kr helst mindre.

Ser at denne er boxed og derfor lure eg på kordan varmeutviklinga er på cpu'en ?

Er det lurest å gå for socket 939 eller bør eg kanskje ta 754 ? Har uansett bare en rambrikke og derfor er ikkje doble minne kanaler så viktig for meg.

Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh

Paul

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikkje ram for det har eg. har tenkt å overklokke, går dette med med boxed cpu ?? og i tillegg må vell kortet har agp og pci lås pga overklokking? Har dette kortet du nevnte agp og pci lås ?

Ennå i tvil om det er lurest å kjøpe 939 kontra socket 754.. noen som har innvendinger ?

Mvh Paul

Lenke til kommentar
Boxed og klokking går neppe særlig godt i lag.... er sikkert mulig, men du burde være forsiktig...

BTW så viser hovedkortet feil cpu temp..... alle K8NSNXP gjør d...

Vel.. DU bommer litt der. Er HELT kurant å klokke med boxedvifta, og regner med at Gigabyte har gjort noe med det nå, da det bare gjaldt nforce3 Socket 754 versjonen av kortet.. Så sjekk opp først..

Uansett, så er nok et 939 oppsett knall. Hva slags minne har du? PC3200 eller bedre håper jeg, da får du best utnyttelse av cpu`en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...