Furyfax Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Skal bestille ett 939 system, men har ikkje mye penger. Alt eg trenge er hovedkort og CPU. Eg vet at 754 socket'en er skal ut og synes derfor det er lurest å kjøpe socket 939 system. Regner med at eg bestille AMD XP 3500 socket 939men eg har ikkje så mye peiling på hovedkort. Den må ha integrert lyd, siden eg har et 6.1 lydsystem. Kom med forslag men ikkje så dyrt hovedkort, har ikkje mye peng. bruke ca 5000kr helst mindre. Ser at denne er boxed og derfor lure eg på kordan varmeutviklinga er på cpu'en ? Er det lurest å gå for socket 939 eller bør eg kanskje ta 754 ? Har uansett bare en rambrikke og derfor er ikkje doble minne kanaler så viktig for meg. Håper noen kan hjelpe meg. Mvh Paul Endret 1. september 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Gå for 939... (3500+ er en grei CPU) Gigabyte K8NSNXP-939 hovedkort og OCZ ram Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 trenger ikkje ram for det har eg. har tenkt å overklokke, går dette med med boxed cpu ?? og i tillegg må vell kortet har agp og pci lås pga overklokking? Har dette kortet du nevnte agp og pci lås ? Ennå i tvil om det er lurest å kjøpe 939 kontra socket 754.. noen som har innvendinger ? Mvh Paul Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) når er det nforce4 kommer og er det på socket 939 det kommer ? Endret 1. september 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Boxed og klokking går neppe særlig godt i lag.... er sikkert mulig, men du burde være forsiktig... BTW så viser hovedkortet feil cpu temp..... alle K8NSNXP gjør d... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) tror kanskje eg vente noen mnd.. har en Xp-m cpu som ennå holder koken! Virker ikkje som alt er klart enda, velger derfor å vente. Endret 1. september 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Boxed og klokking går neppe særlig godt i lag.... er sikkert mulig, men du burde være forsiktig...BTW så viser hovedkortet feil cpu temp..... alle K8NSNXP gjør d... Vel.. DU bommer litt der. Er HELT kurant å klokke med boxedvifta, og regner med at Gigabyte har gjort noe med det nå, da det bare gjaldt nforce3 Socket 754 versjonen av kortet.. Så sjekk opp først.. Uansett, så er nok et 939 oppsett knall. Hva slags minne har du? PC3200 eller bedre håper jeg, da får du best utnyttelse av cpu`en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå