evorkahn Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 ER det noen som vet hvor du kan få tak lydkort som støtter 4.2? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 synes det høres litt rart ut at du skal ha 4.2 lydsystem...blir ikke det 2 sub'er....? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Det finnes faktisk. Klipsh mener at hvis du kobler sammen 2 ProMedia 2.1 system så blir det 4.2! har sett folk testet det på nettet, men vet ikke hvordan det blir i praksis! Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 jeg skal ha Klipsch promedia 4.2 så jeg trenger et lydkort som støtter 4.2 systemet. Klipsch høytalerene kommer bare til å rocke. sjekk http://www.klipsch.com Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Her står litt info om Klipsh Promedia 2.1, og at det er mulig å koble 2 sett om til et 4.2 system! Klipsh Promedia 2.1 @ 3dsound.com _________________ PARTY ! Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, GF2Pro64DDR, CGK760, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2kSP2 [ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-05-07 10:17 ] Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Sullikk! Er ikke noe lydkort som støtter det.. Er bare å splitte sub-signalet fra lydkortet det da vettu. Må jo ha samme signalet til begge bassene uansett. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. mai 2002 Del Skrevet 7. mai 2002 Om det bare er en minijack-sak som må plugges inn for hvert sett, slik jeg mistenker, så krever det bare et lydkort som greier å kjøre lyd på fire høyttalere? Ettersom subkassen regnes som en del av høyttalerne? Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 7. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2002 Nargile hvordan splitter du? Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Kommer jo litt ann på hva slags utganger lydkortet ditt har da.. Men, hvis du kjører audigy er det så lett som å gå til en eller annen musikk-forretning og kjøpe en liten plugg som deler en mini-jack til to. du får jo samme bass signalet til begge bassene da, men det spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Forresten.. til BeachDumb. Det sier seg jo selv at det blir 4.2 når du kobler sammen 2.1, men det blir ikke 4 kanals lyd så lett. Det blir bare to håyttalere som spiller en kanal og to som spiller den andre.. Da er det like greit å koste på seg ProMedia 5.1 da..(blir vel egentlig billigere en to 2.1 også..) Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Ehh.. Sorry mack.. det jeg mente, var self at det blir egentlig 4.1 når du kobler sammen to 2.1 fra Klipsch. Bare at du får to basser som spiller .1 lyden. Nå skal jeg holde kjeft! =) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 "Den 2002-05-08 03:45, Nargile skrev: Forresten.. til BeachDumb. Det sier seg jo selv at det blir 4.2 når du kobler sammen 2.1, men det blir ikke 4 kanals lyd så lett." Svar: Litt fravik fra sannheten det der. Skal det være 4.2, så skal de to subwooferne være i stereo. Ellers blir det bra 4.1.... (dette gjelder også om du så har 10 subwoofere) Det blir bare to håyttalere som spiller en kanal og to som spiller den andre.. Svar: Nei, to høytalere spiller for front, mens to spiller rear. Da er det like greit å koste på seg ProMedia 5.1 da..(blir vel egentlig billigere en to 2.1 også..)" Svar: Promedia 5.1 blir noe dyrere. 4.1 er bedre å sammenligne med, men da får man jo bare 1 subwoofer. (for min del holder det med 1 på datarommet) Forøverigt finnes det ikke 4.2 lydkort, så en-til-to jack er eneste løsning slik jeg ser det. Du vil da få et 4.1-system med mye bass :smile: Har selv en hjemmekino for-forsterker som støtter 8.2 (den gangen det kommer). Dvs 8 kanaler og 2 subwoofere i stereo. Ligger selvfølgelig i en "litt" annen prisklasse :wink: Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Utdrag fra 3dsound.com test: The Klipsch ProMedia 2.1 manual is 16 pages long, mostly because it covers the instructions in several languages. It includes clear set-up instructions including a page on how to configure two ProMedia 2.1 systems as a 4.2 system Utdrag fra en klipsh sin faq: ProMedia 4.2, What is this product? The 4.2 is two 2.1 systems used together to achieve four channel sound and added bass. What are the differences between this system and the 4.1? The biggest difference between the 4.1 and the 4.2 is the two separate subs and volume control pods, which tends to make it a little more complicated to use, but more flexible. For example, you can use the 4.2 as one unit on a 4 channel soundcard, or separate them into two 2.1 systems for use with different devices. Sound-wise they are very similar—you will likely only hear a difference at very high levels. You'll get a little less output from the satellites, and a little more from the subs in a 4.2 configuration. Is there a cable available that will allow me to place the second subwoofer behind me? You can use a standard PS2 cable to extend the DIN connection to the subwoofer. dvs: Klipsh kaller 2 x 2.1 system koblet sammen for et 4.2 system! _________________ PARTY ! [ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-05-08 11:42 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Tydligvis så gjør de det, man saken er at et EKTE 6.2/7.2/8.2-system som benytter seg av Dolby-koding HAR stereo-sub. Nå er det ingen dolby 4.2-koding, så å kalle det 4.2 blir feil fra Klipsch sin side. Men det er ingen patent på 4.2 system, så de har vel gjort det for at det skal høres bedre ut. Hadde du f.eks laget en forsterker med 6.1-dekoding, lagt på 2 subwoofer utganger og kalt det 6.2, hadde du ganske snart fått problemer. Kan jo også være at de som skrev artikelen om Promedia, ikke skrev helt ordrett fra bruksanvisning, og tok egne antagelser.... En annen teori er jo at de som skrev bruksanvisningen i Promedia-avdelingen i Klipsch var litt raske i konklusjonen sin. 6.2-system osv er svært lite utbredt, og folk flest kjenner dårlig til det, derfor er det fort gjort å gjøre feil. Hvis jeg skal ta enda et eksempel, så kan jeg si at hvis du har en hjemmekino forsterker som spiller Dolby Digital 5.1 (som de fleste gjør), og du kobler på 2 subwoofere, så blir det fortsatt et 5.1 system. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Ja, enig... Quote: Den 2002-05-06 09:28, evorkahn skrev:ER det noen som vet hvor du kan få tak lydkort som støtter 4.2? Og da er konklusjonen i topicen at det ikke finnes 4.2 lydkort ! ! Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 8. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2002 hadde ikke peling jeg. bare lurte på om det fantes. taklk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå