Gå til innhold

Skal overklokke en 800 Duron..trenger tips osv...


Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd før. hvordan man bør gå fram for å klokke en Duron 800 ??

jeg hadde tenkt å klokke den til 900 eller noe, siden en venn av meg har en P3 800, vil jeg gjern e kommer forbi hans Mhz (selv om hans CPU er bedre).

Jeg så at en som arbeider på oveklokking.no hadde prøvd med sin Duron 800, og skrev at han hadde greid ca. 1300 Mhz.

 

Jeg aner ikke hvilken vifte jeg har på Cpu`en, men strømforsynings vifta bråker så mye at jeg ikke hører den ihvertfall.

 

Jeg greide ca 70.000 på CPUbenchmark med min CPU, noen som har andre resultater ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke selvsagt at du klarer 1300 MHz selv om du har en Duron 800.(han var vel jæv*i heldig med kjøpet han som fikk den så langt..)

 

Jeg kjører stabilt på 1000 MHz med min 800, den har AKCA-stepping. DEn som gikk over 1300 hadde val ANDA-stepping.

 

Steppingen er vel alfa omega i klokketilfellet, det er også en fordel å ha et overklokkingsvennil hovedkort pluss et PSu som takler oppgaven.

 

Jeg kommer ikke lenger enn 1000 MHz hvertfall .. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 08:59, Ozelot skrev:

Noen som har prøvd før. hvordan man bør gå fram for å klokke en Duron 800 ??

jeg hadde tenkt å klokke den til 900 eller noe, siden en venn av meg har en P3 800, vil jeg gjern e kommer forbi hans Mhz (selv om hans CPU er bedre).

Jeg så at en som arbeider på oveklokking.no hadde prøvd med sin Duron 800, og skrev at han hadde greid ca. 1300 Mhz.


Jeg aner ikke hvilken vifte jeg har på Cpu`en, men strømforsynings vifta bråker så mye at jeg ikke hører den ihvertfall.


Jeg greide ca 70.000 på CPUbenchmark med min CPU, noen som har andre resultater ?



 

Hvorfor er hans CPU bedre da? :|

Lenke til kommentar

jeg fikk min Duron 800 opp i 1050Mhz stabilt på 1.85volt. Du kan jo kikke litt på hvor langt jeg har kommet på signaturen min.

Du har nok store muligheter for å komme til 1000Mhz med en god kjøler og litt goop.

 

Og bare en ting.. jeg vil tro at Duron 800 er bedere enn P3 800Mhz.. Min duron 950@1330Mhz knuser jo Pentium 3 1.2Ghz og den tar kverken på Tbird 1.2Ghz også.

Lenke til kommentar

Typhon: Etter min erfaring ville jeg tro at en P3 800 Mhz vil være bedre en Duron 800 Mhz, vi kjørte enCPU benchmark, og vi så at han lå på ca 80.000 poeng, mens jeg var på ca 70.000 poeng.

Duron er jo trossalt en "billig" versjon av athlon..som egentlig skal konkurere med Celeron(selv om vi alle vet at 1 "Amd Mhz" er mer en 1 "Intel Mhz")

 

og...kan antall ram ha noe å si en CPU benhcmark??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...