Gå til innhold

Rart(?) ytelsesproblem med Sapphire 9600 Pro i ET

Lch

Anbefalte innlegg

Halloen.

Jeg spiller ikke så mye for tiden, men av og til er det fint og avslappende å knerte noen newbs i Enemy Territory. :)

Men det er ikke så lett å spille når fpsen detter ned til 15-20.

Jeg kjørte et par timedemoer, radar og railgun og jeg synes ærlig talt resultatene var litt rare.

1280x1024

Railgun: 40,3

Radar: 37,8

1024x768

Railgun: 40

Radar: 38,7

640x480

Radar: 40 (jeg gadd ikke kjøre enda en timedemo ...)

Vsync av, ingen AA eller AF. Men jeg får omtrent samme fps samme hvilken oppløsning jeg bruker. Hva i alle?

Ellers:

3dMark01: 9607

3dMark03: 3165

Viewperf:

3dsmax-02 Weighted Geometric Mean = 6.636

drv-09 Weighted Geometric Mean = 15.97

dx-08 Weighted Geometric Mean = 33.80

light-06 Weighted Geometric Mean = 8.251

proe-02 Weighted Geometric Mean = 5.557

ugs-03 Weighted Geometric Mean = 12.43

Boksen min er en AMD XP2400 på et MSI Pro2-RU, 512MB DDR og Sapphire 9600 Pro og den kjører Win2000. Har prøvd forskjellige Cats, og Omega-drivere, skjer ikke stort ved å skifte drivere, ei heller ved å reinstallere ET. Jeg skjønner ingenting.

Folk jeg har snakket med og som har lignende maskin som meg, har jevn og fin fps.

Det har vært et nVidia-kort i den i sommer, dog. Noen tips? Rent bortsett fra å installere W2k på nytt, det gidder jeg ikke akkurat nå. :)

(jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men jeg regner med at det er noe skjermkortkrøll på ferde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjør meg fullstendig gal. Jeg har sjekket diverse ET-forum og det er flere enn meg som har dette problemet, men det er ingen som har en løsning.

Det er helt absurd, jeg kjørte den ene timedemoen på nytt med alt på minimum (16-bit farger etc, 640x480), Vsync av, OpenGL-innstillingen i driverene satt til High Performance, og com_maxfps 0 (ingen fps begrensing av spillmotoren). Hva fikk jeg? 41 fps. 41 FPS!

Jeg blir gal. GAL!

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, det virker nesten sånn. Hørte med broderen nå nettopp, han har 9800 Pro og fikk også dette problemet sånn helt plutselig. Han kjørte de to timedemoene og fikk 35 fps på railgun og 32.5 på radar! P4 2.4GHz, 512MB, XP.

Så satte han i et Gf4Ti4200 og fikk 61.2 på rail og 48.2 på radar. WTH!

Jeg har kikket rundt på diverse forum igjen (jeg har vel snart skummet igjennom /alle/ ET-forum på webben) og det er fremdeles både nVidia- og ATi-brukere som har dette problemet, men har noen en løsning? Niks.

KEKEKE!

Skal prøve en fersk XP-installasjon når jeg får Deathstar-erstatningen min tilbake, og et skjermkortbytte snart. Men gal blir jeg okkesom. GAL!

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Jeg har lest et eller annet sted at ET ikke er fullstendig optimalisert med tanke på ytelse, og derfor kan man oppleve "framedrops".

Jeg kan teste hva jeg får i timedemo senere i kveld, hvis noen forteller kjapt&enkelt hvordan man tar en slik ytelsesdemo.

Av relevant informasjon har jeg AMD XP1600+ og radeon 9700pro. Pleier å slite med 1280x1024.

Lenke til kommentar

Jeg testet timedemo på radar.

1024: 45.8 fps

1280: 45.5 fps

Jeg har rotet litt med .cfg filene, og slått av en del effekter.

LarsC: Har du 'cg_atmosphericeffects' på? Hvis du setter den til '0', slipper du regn, sne og annet som stjeler ytelse. Det er også lov, ifølge punkbuster.

Lenke til kommentar
Jeg testet timedemo på radar.

1024: 45.8 fps

1280: 45.5 fps

Med XP1600 og 9700 Pro? Jeg har en XP-rating som er nesten en G over din og du får bedre fps. KEKEKE!

Har du 'cg_atmosphericeffects' på? Hvis du setter den til '0', slipper du regn, sne og annet som stjeler ytelse. Det er også lov, ifølge punkbuster.

Ja, nedbør er noe drit. Har skrudd av det. :thumbup:

Jeg skrudde av absolutt alt da jeg gjorde den 640x480-testen. Rett før jeg pælmer driten ut vinduet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...