krizkriz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Skal kjøpe meg høyttalere med reciever (senere kjøpe center, bakhøyttalere osv) Har en kamerat som har Genexxa GX 1000, han kjøpte dem på multicom.no, men jeg ser de ikke selger mer av disse... Er det andre steder jeg kan få kjøpt disse høyttalerene eller gjerne GX 1200 modellen? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Genexxa produseres ikke lenger. De har et nytt navn og det er PROSON. De forhandles av HiFi-centeret i Oslo, Trondheim og noen andre byer. GX-1000, er det den med 2*10", mellomtone og diskant? Disse kommer i ny utgave nesten hvert år. Nå er vel fjorårsmodellen på salg til 2000,- Det er mye lyd for pengene spør du meg. Har Genexxa selv og er greit fornøyd=) Lenke til kommentar
burgerbob Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=13...um=2&Catg=11961 Gen sx 1200 Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Tittet litt på SX modellen, den så spennende ut, men hadde egentlig tenkt meg GX 1000 modellen som kameraten min har, men hvis de bytter modeller hvert år og har bytta navn til Proson så får jeg vel ta en titt på dem i stedet! Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip... Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Tittet litt på SX modellen, den så spennende ut, men hadde egentlig tenkt meg GX 1000 modellen som kameraten min har, men hvis de bytter modeller hvert år og har bytta navn til Proson så får jeg vel ta en titt på dem i stedet! Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip... Hva mener du med billig elkjøp-skvip? Elkjøp har mange høyttalere som spiller ringer om alt fra "Genexxa". F.eks. Mission, Energy, Pioneer, Yamaha, noe fra radionette ++ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Tittet litt på SX modellen, den så spennende ut, men hadde egentlig tenkt meg GX 1000 modellen som kameraten min har, men hvis de bytter modeller hvert år og har bytta navn til Proson så får jeg vel ta en titt på dem i stedet! Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip... Det er jo akkurat billig skvip du er på jakt etter,for det er jo det de Genexxaene er. :!: Endret 2. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Budsjettet er lite og har ikke råd til altfor dyre høyttalere. Kjøper heller da Genexxa skvip i stedet De prøver å lure deg på elkjøp her hvor jeg bor ihvertfall! "Hvor høyt spiller høyttaleren?" "200 watt" "Ja, men hvor høyt spiller de? i db?" "Hva er db?" Endret 3. september 2004 av Alderon Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hi-Fi Center Kjeden har Proson HFC 10 til 1995 kr.Som du ser er det begrenset antall,så her må du være rask.Det ser ut til å være et godt tilbud.Du får nok mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
burgerbob Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 "Hvor høyt spiller høyttaleren?""200 watt" "Ja, men hvor høyt spiller de? i db?" "Hva er db?" hadde du bare spurt om effekten, hadde du sikkert blitt svart på det spørsmålet hehe Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 hadde du bare spurt om effekten, hadde du sikkert blitt svart på det spørsmålet hehe Hehe, skulle ha spurt om det ja Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Budsjettet er lite og har ikke råd til altfor dyre høyttalere.Kjøper heller da Genexxa skvip i stedet De prøver å lure deg på elkjøp her hvor jeg bor ihvertfall! "Hvor høyt spiller høyttaleren?" "200 watt" "Ja, men hvor høyt spiller de? i db?" "Hva er db?" Er vel ikke bare Elkjøp folk ikke er glupe tydeligvis, kundene deres er visst heller ikke Nasa ansatte. Nesten umulig å si hvor høyt en høyttaler kan spille i dB uten å måle det. Ett dansk hifi blad kjørte 1200 watt RMS inn i en Dali 107 som er oppgitt til å tåle 200 watt i en halv time før den knela. Beviser vel bare at har man en forsterker som er med på notene så tåler høyttalerne veldig mye. Dessuten vil driftseffekten på høyttaleren ha veldig mye å si for hvor høyt den kan klare å spille. Det trengs flere watt for å få til samme lydnivået på feks en lukka bokhylle høyttaler fra Mission eller KEF, enn det trengs på¨en Proson eller Sjævling Vega høyttaler. Som kjent får man det man betaler for, og folk som på død og liv skal ha billig papp kasser, har vel neppe råd til å kjøpe en strømsterk versting forsterker heller... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip... Hva mener du med billig elkjøp-skvip? Elkjøp har mange høyttalere som spiller ringer om alt fra "Genexxa". F.eks. Mission, Energy, Pioneer, Yamaha, noe fra radionette ++ Men de høyttalerne spiller ringer om prisen også. Mesteparten av de høyttalerne elkjøp selger billig er ikke så mye å samle på. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Blir vel litt OT, men min mening om Genexxa er: Kick ass bass, sugen diskant. Lenke til kommentar
tlonn Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) #forumet skal ikke brukes til kjøp/salg# Endret 12. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Drit i å bruke tråden som salgsannonse. Det finnes bruktmarked for slike ting. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 bah, bassen er treg på de, hvis jeg ikke husker rett, skulle kjøpe de, men de tok så stor plass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå