Gå til innhold

Funnet forsterker, men trenger hjelp

Anbefalte innlegg

hei

la ut en post om en forsterker i går, som da ble stengt. moderatorene mente dette var reklame, så får prøve på nytt uten å reklamere :yes:

det har seg sånn at jeg må ha ny forsterker. har disse høytalerne:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...429%20&cart_id=

så var det noen som sa at nad c370 burde holde, men jeg tapte budrunden på qxl. derfor ser jeg etter en annen. så fant jeg denne:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=13...um=1&Catg=11965

de kommentarene som kom da før tråden ble stengt var feks: hva skal du med den, så lenge du ikke driver en bar eller noe osv... men hva kan jeg få brukt til ca 2-3k? vil jo ha så mye som mulig for pengene mine. høytalerne har en impedanse på 4 ohm... da må vel forsterkeren klare det også?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje god nok greie på spørsmålet ditt så skal avstå fra å prøve å hjelpe. Men stusser litt over annonsen når det kun har forhåndsbetaling som valg. Kan ikkje hentes engang. hm

Edit:Men vil tru den kan drive høgtalerene din bra den der.

.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

okey, så hva er det ca jeg kan trenge for å få brukt høytalerne maksimalt da? 2*15o ved 4 ohm? har dere noen andre forslag?

det jeg tenkte er at hvis jeg kjøper en forsterker som er litt svak, 2*100w eller noe, så koster den helt sikkert 2-3k. men da kan jeg jo heller kjøpe denne, selvom jeg ikke har bruk for all sammen? har lyst på nad, vet de er bra. men så dyre :cry:

Lenke til kommentar

hei igjen, jeg som pepret deg i stad, trodde det var du som solgte denne jallasterkeren.... :p

For å presisere, den forsterkeren på QXL er spesifisert for PA markedet, hvor du ganske enkelt ikke får solgt så billige forsterkere her til lands. Du vil se på spesifikasjonene at enten er det fryktelig optimistiske målinger på RMS Watt eller så er strømforsyningen sørgelig underdimensjonert.

Når det gjelder forsterkereffekt vil nok det meste over 100W gjøre jobben.

Har du forforsterker?

I så fall ville jeg tenkt på noe slikt som den nederste på denne siden. du tenger da 2 stykker så det blir 4 penger, krever litt arbeid å bygge dem inn, men de vil ikke ta plass etter monteringen.

Hvis du ikke har forforsterker er vel NAD på bruktmarkedet mye for kronene.

Lenke til kommentar

okey, det var vel alt jeg lurte på. takk!

har en forsterker fra før som jeg har fått av faren min. den er vel 10 år gammel, men er faktisk ganske så kraftig. det jeg vil med ny forsterker er å spille enda høyere med bra kvalitet. spiller jeg utrolig høyt nå blir det liksom "skurr"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...