356speedster Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Er på jakt etter en rimelig men brukbar løsning for å restarte serveren hvis den henger/krasjer. Kom over denne saken som ser ut til å kunne gjøre jobben: Kick-off! Men hvem selger slikt utstyr i norge? Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det finnes jo programvare som overvåker tjenester på serveren og restarter disse om tjenesten feiler. Går også an å få disse programmene til å kjøre en reboot på serveren dersom en tjeneste feiler. Hvilket OS er det snakk om? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis det er en MS- server, så kan den stilles inn til å reboote ved blåskjerm. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kjører win2000pro På mine linux servere er det enkelt å logge seg inn med SSH å reboote serveren, men på maskinene med win2000 så har jeg ikke funnet noen god løsning for å reboote via fjernstyring. Jeg vurderer enten en slik sak som nevnt over, eller så har jeg vurdert en slik "ring hytta varm" strømstøpsel som kan fjernstyres via GSM mobil, for å fysisk skru strømen av og på. Noen som har erfaringer med noe lignende. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Skru av og på strømmen er ikke så særlig lurt da, med mindre den har stoppet _HELT_ opp. Hva med VNC? Finnes også SSH servere for windows. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Kjører win2000pro På mine linux servere er det enkelt å logge seg inn med SSH å reboote serveren, men på maskinene med win2000 så har jeg ikke funnet noen god løsning for å reboote via fjernstyring. Jeg vurderer enten en slik sak som nevnt over, eller så har jeg vurdert en slik "ring hytta varm" strømstøpsel som kan fjernstyres via GSM mobil, for å fysisk skru strømen av og på. Noen som har erfaringer med noe lignende. Remote desktop? Start -> Avslutt -> Starte på nytt Start -> Shut down -> Restart Funker vel dette? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Bruker du profesjonell server hardware fra de store leverandørene, kommer det ofte med slike funksjoner på serveren. På en vanlig PC med w2k er det litt mer knotete. Du har naturligvis reboot ved BSOD feil, på applikasjonsnivå er dette fullt mulig dersom applikasjonen kjører som en tjeneste (service). Inni MMC for Services, på Properties for en service, har du mulighet til å velge en handling dersom den stopper eller henger. Under fliken Recovery, kan du velge opptil 3 forskjellige handlinger. Restart service, Run a program og Restart computer. Har du mulighet til å lage et eget script som kan få en applikasjon i gang igjen, kan du kjøre dette scriptet når servicen stopper. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Remote desktop? Start -> Avslutt -> Starte på nytt Start -> Shut down -> Restart Funker vel dette? Nja, er ikke så sikker på om det nytter når servern henger. RD er vel avhengig av kontakt med OS'et ?. Jeg får ihvertfall ikke kontakt med min w2k3 server via RD før OS er kommet til innloggings sekvensen. Dette blir riktignok litt annerledes, men likevel. RD kan være en mulighet, men det vil nok ha sine begrensninger. Ctr+Alt+Del nytter heller ikke ved Remote Desktop, får bare oppgavebehandling på vertsmaskina. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Om du er tilkoblet en terminal server går trykker du på start-knappen, så på settings, og tilslutt på Windows Security for å få frem bildet du får ved å taste CTRL+ALT+DEL i Windows 2000/XP/2003. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 At windows henger 100% (dvs. gir ikke BSOD en gang) ville ikke vært første gang... Lenke til kommentar
kamus Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 http://www.gfi.com/nsm/nsmfeatures.htm Kan dette programmet være ett alternativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå