Sylvarius Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Nå har jeg iløpet av kort tid kommet utfor det samme problemet på to forskjellige maskiner med Windows XP. Ene med Service Pack 1, andre uten. Problemet er som følger: Maskinen(e) nekter å ta kontakt med DHCP serveren på nettverket vi på internatet har. Jeg har prøvd ipconfig (/release og /renew), avinstallere og reinstallere nettverkskort drivere, sjekket bindingene for nettverkskortet, ping localhost, ping dhcp server (ingen respons), jeg har prøvd absolutt alt jeg kan komme på innen feilsøking, men det vil ikke virke. På den maskinen som nå er uten Service Pack 1, virket alt så tidlig som igår. Reinstallerte med ny Windows XP og da virket det ikke lengre. På begge maskinene har jeg fått bekreftet at linjene, kablene og nettverkskortet virker med en SuSE livecd. SuSE er mer enn villig til å gå ut på nett, kommunisere med dhcp server, og alt. Derfor har jeg kokt det hele ned til å skylde på Windows XP. Noen med litt mer erfaring enn meg på dette området som har vært borti lignende problemer? All input mottas med takk. - Sylvarius Endret 1. september 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå