a_f Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei Hvis man kjøper en telefon som er bindet til, f.eks, NETCOM kontant, vil det være mulig å bruke CHESS simkort i den? Chess bruker jo NETCOM sin netverk (hvis jeg ikke tar feil). Vil tilsvarende være mulig med Telenor? Takk Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei Hvis man kjøper en telefon som er bindet til, f.eks, NETCOM kontant, vil det være mulig å bruke CHESS simkort i den? Chess bruker jo NETCOM sin netverk (hvis jeg ikke tar feil). Vil tilsvarende være mulig med Telenor? Takk Chess bruker Telenor som standard, men jeg mener du kan få Netcom også. Les mer om operatørlåser her Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Så lenge chess bruker netcoms nett vil nok det fungere. Men spør om du kan prøve den med ditt sim kort før du kjøper den i butikken Lenke til kommentar
tinyworks Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Så lenge chess bruker netcoms nett vil nok det fungere. Oeratørlåst telefon er nettopp det, låst til operatør. Det er ikke nettverkslåste telefoner, så det hjelper ikke om man har et kort i samme nettverk, må være samme operatør (altså NetCom i dette tilfellet) tiny Lenke til kommentar
tbone Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Telenor har tjenesteleverandørlås som er en utvidet operatørlås som hindrer kunder av andre tjeneteleverandører i Telenor nettet å benytte Telenor-subsidierte telefoner, men om Netcom benytter dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Telenor har tjenesteleverandørlås som er en utvidet operatørlås som hindrer kunder av andre tjeneteleverandører i Telenor nettet å benytte Telenor-subsidierte telefoner, men om Netcom benytter dette vet jeg ikke. Netcom gjør ikke det.. Som sagt prøv før du kjøper en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå