Tjuls Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 finnes det noe script eller program som legger til brukere i AD automatisk ? det er utrolig tungvindt og legge til en og en når du skal opp i 200. jeg vet det finnes andre muligheter.. men har ikke klart og finne noe.. hadde vært fint om noen hadde kommet med noe forslag Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Resource Kit'en tror jeg har noen kommando-linje verktøy som gjør dette for deg. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Resource Kit'en tror jeg har noen kommando-linje verktøy som gjør dette for deg. det er det ja.. men jeg har hørt noe om at du legger til brukere med navn og grupper osv i en tekst fil.. og får dette inn i AD på et vis.. Endret 1. september 2004 av Tjuls Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Vet Hordaland Fylkeskommune har gjort noe slik. De hadde en SQL-database med personopplysninger for alle elever ved videregående skoler i Hordaland (ca 23.000). Med noen Perl-script klarte de på under 48 timer å lage brukerkontoer og exhcange-mailbokser for alle disse personene.' Endret 1. september 2004 av blackbox Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 ja jeg fikk vite i dag at fylkeskommunen(akershus) har lagd noe slikt i phyton.. men hvordan man skal få tak i det er da spørsmålet hehe... Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 ja jeg fikk vite i dag at fylkeskommunen(akershus) har lagd noe slikt i phyton.. men hvordan man skal få tak i det er da spørsmålet hehe... Jeg bruker det Lenke til kommentar
kamus Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Litt på siden kanskje, men hvis du kjører noe gammelt NT4.0 kan du bruke AD migration tool 2.0, den fungerer glimrende. Hadde vært greit å vite om du har noen lister i en database som du kan/vil bruke eller om du bare vil ha en enkel GUI. Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Der finnes mange muligheter til å opprette brukere i AD. Før en gjør dette er det to ting som en må tenke over: 1. Skal brukerinfo i AD synkroniseres med en annen kilde, eller 2. Skal en opprette/endre/slette mange brukere en gang Svar på den første ligger i et produkt fra Microsoft som heter Microsoft Identity Integration Server, og er en metakatalog egnet til å publisere identitetsinformasjon til forskjellige applikasjoner - herunder synk mot eksempel Novell Edir. For direkte import/endring av brukere finnes to meget enkle verktøy fra Microsoft: Csvde.exe: Csvde Ldifde.exe: Ldifde Begge gir deg kraftig mulighet til å skripte det du spør etter. Den første tar utgangspunkt i en CSV fil, laget i eksempel Excel. Søk etter dem hos Microsoft for mer info. (Det er snakk om kommandolinje verktøy) Er du flink til å programmere, finnes kraftigere verktøy i .NET rammeverket via ADSI biblioteket. En liten oppsummering fra Microsoft. Sliter du med dette, kan jeg gjerne vise deg mer om identitetskontroll med bruk av AD. Selskapet jeg jobber for, ConsultIT as, har flere oppdrag innen identitetsstyring. Bl.a. skal vi levere systemer for kontroll av autentisering, autorisering og logging for det nye St. Olavs hospital i Trondheim. Her er det snakk om over 40 forskjellige systemer som skal integreres for 4000 ansatte. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 ja jeg fikk vite i dag at fylkeskommunen(akershus) har lagd noe slikt i phyton.. men hvordan man skal få tak i det er da spørsmålet hehe... Jeg bruker det fikk tak i dette et par dager etter jeg postet dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå