Mazda-Speed Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg ønsker å oppgradere kjerra mi med turbo. Ikke noe store greier, siden jeg ikke har økonomi til å oppgradere til smidd innmat.. det jeg leter etter er sider eller telefon nummer til firmaer eller kompetente personer som tilbyr hele pakka, regner med jeg ikke trenger mere en manifoil, slanger og ventil i tilegg til turboen.. Om noen har urler så hadde jeg satt pris på om dere kunne postet dem her.. utland er forsåvidt ikke no problem, men helst ikke over dammen. Bilen er en 1986 modell 626 GT 2.0i. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Før jeg sier noe som helst om emnet må jeg bare varsle fra om at jeg ikke kan mye om mazda.. Tviler egentlig på at du får ferdig bolt-on kit til en slik bil, så det blir vel å lage selv. Da trenger du bare noen til å sveise en eksosmanifoild me ddownpipe osv til turbo. Med original innmat er det vel ikke å anbefale å kjøre med noe særlig mer enn 0.5bar trykk? Kanskje må du øke bensintilføreselen også. Fabler bare vilt her nå Lenke til kommentar
Musty Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 vet om en bil-tuning sjappe i bergen, men om de monterer turboer og sånt vet jeg ikke, og om de gjør det i mazda? hvem vet? http://www.bilelektronikk.no/ du kan jo ringe de/skrive en mail hvis det er interresant... Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvor lenge holder det med en så gammel motor? Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Med slitte stempelringer, dårlige ventiltettinger, sliten toppakning osv holder det ikke særlig lenge med mye trykk nei. Ryker det blått av motoren fra før av bør man kanskje vurdere å overhale den framfor å dytte på turbo Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er nok mye mer fornuftig å legge kronene i overhaling / konvensjonell trimming av motoren enn å turbokonvertere. Dette da en gammel motor har ukjent status (les: slitt som Ezekiel sa) og demed vil pengene for konverteringen fort kunne bli som å fyre for kråka.... Lenke til kommentar
Mazda-Speed Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Fullstendig overhaling står på plakaten uansett, motoren er i svært god stand, men overhaling er et "must" før trimming uansett. Tenkte å få tak i en liten kjapp turbo og kjøre oppunder 0,5 bar.. skal ikke ha noen race bil, bare mer effekt uten å måtte pantsette hus, bikkje og unger (ikke at jeg har noen av delene ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå