Gå til innhold

Digi.no får til økte LCD priser?

pertm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du digi.no viste at finansdep. ikke viste dette? De ringte nok og sa:

-Hei. Jeg ringer ifra digi.no og lurte på om vi kunne stille dere noen spørsmål.

-Ja, selvfølglig.

-Hva har dere tenkt å gjøre nå som EU øker tollsatsen på LCD skjermer med 14% (eller noe i den dur)

-Hva? Skal EU det. Det viste vi ikke. Vi skal se på saken.

"reporter forstår han har drete på leggen"

Lenke til kommentar
Nå har vi allerede lisensavgift på TV'er her i landet og i prinsippet men ikke praksis TV-tunere også. En ren skjerm som ikke har tuner kan ikke regner som en TV ergo er EU i utgangspunktet på viddene her, og norge har allerede lisensavgiften fra før.

Vi har faktisk ikke lisens på TV-er, men på antennemottakere for TV-signaler, under der faller da VHS-spillere (de aller aller fleste), sikkert en del DVD-brennere (ikke sett noe på det, men sikkert noen som har inngang på linje med VHS), og tunere av ymse slag.

Poenget er uansett at vi allerede har en TV-lisens, som EU nå skal få i form av ekstra toll. Det jeg ikke fatter er hvordan man kan påstå at en LCD-skjerm blir en 'TV' bare fordi den får en DVI-kontakt. Dette gir INGEN mening.

Jeg håper de norske politikerne i finansdep. har litt mer i huet enn EU-politikere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...