pertm Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Se på denne artikklen til Digi.no http://www.digi.no/php/art.php?id=108792. Det er jo helt idiotisk når de ringer Finansdepartementet, som ikke vet om det og dermed kanskje det blir ekstra toll på LCD skjermer her. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 BRA digi.no GENIALT! Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Tror du digi.no viste at finansdep. ikke viste dette? De ringte nok og sa: -Hei. Jeg ringer ifra digi.no og lurte på om vi kunne stille dere noen spørsmål. -Ja, selvfølglig. -Hva har dere tenkt å gjøre nå som EU øker tollsatsen på LCD skjermer med 14% (eller noe i den dur) -Hva? Skal EU det. Det viste vi ikke. Vi skal se på saken. "reporter forstår han har drete på leggen" Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Nå har vi allerede lisensavgift på TV'er her i landet og i prinsippet men ikke praksis TV-tunere også. En ren skjerm som ikke har tuner kan ikke regner som en TV ergo er EU i utgangspunktet på viddene her, og norge har allerede lisensavgiften fra før. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er vel lite sannsynelig at Finansdepertementet ikke ville blitt informert om dette uansett før eller siden. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er vel lite sannsynelig at Finansdepertementet ikke ville blitt informert om dette uansett før eller siden. Enda så udugelig som de virker til tider så tviler jeg på at de noensinne vil la sjansen til å suge enda mer penger ut av folk slippe fra seg.. Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Nå har vi allerede lisensavgift på TV'er her i landet og i prinsippet men ikke praksis TV-tunere også. En ren skjerm som ikke har tuner kan ikke regner som en TV ergo er EU i utgangspunktet på viddene her, og norge har allerede lisensavgiften fra før. Vi har faktisk ikke lisens på TV-er, men på antennemottakere for TV-signaler, under der faller da VHS-spillere (de aller aller fleste), sikkert en del DVD-brennere (ikke sett noe på det, men sikkert noen som har inngang på linje med VHS), og tunere av ymse slag. Poenget er uansett at vi allerede har en TV-lisens, som EU nå skal få i form av ekstra toll. Det jeg ikke fatter er hvordan man kan påstå at en LCD-skjerm blir en 'TV' bare fordi den får en DVI-kontakt. Dette gir INGEN mening. Jeg håper de norske politikerne i finansdep. har litt mer i huet enn EU-politikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå