shabador Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Høres ut som det er defekt... Kanskje dette er grunnen til att kortet bare kostet 1200 + mva? Hvor kjøpte du det? Endret 6. september 2004 av shabador Lenke til kommentar
lerun Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Ok, det jeg gjerne vil vite er temperaturen i kabinettet ditt. Ettersom du har shuttle, og 9800 er kjent for å lage mye varme er det viktig å få vekk denne varmen fra korten så fort som mulig. Hvis du bare har standard kjøling (altså fabrikk kjøler) altså at vifta sitter inne i shuttelen og lufta fra kabinettet blir brukt til kjøling. Dette kan skape et problem ettersom du da bruker oppvarma luft som egentlig ikke kjøler kortet. En fin test vil være å ta av dekslet, slik at vifta til skjermkortet får kald luft utenifra. Hvis dette ikke gir utslag prøv å la en bordvifte blåse på kortet også. Kabinettet til shuttle er veldig små og tempen stiger veldig raskt med en 9800pro der inne. Regner med at det er bare en vifte som blåser luft på I.C.E'en (heat pipe) Den luften som kommer inn varmes fort opp, som igjen ikke bidra til å kjøle skjerm kortet i det hele tatt. Som en liten ettertanke kan det være at fabrikken har vært litt generøs med kjølepastaen mellom GPU og kjøler som kan hindre effektiv varmetransport vekk fra prosessoren (fungerer som en isolator). PS : Ved å fjerne kjøleren tar du knekken på garantien!!! Lerun Endret 6. september 2004 av lerun Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er enig med lerun, hvis du ønsker å teste trikset med å åpne kabinettdøra så husk at varme stiger oppover, så det er faktisk lurt å legge kabinettet på sida. Mener at det er pga for mye varmeutvikling på minnet at du får disse artifaktene, du kan jo eventuelt sørge for at det ikke er noe som er i kontakt med minnet og at pcen har god luftgjennomstrømning spesielt over skjermkortet med frisk luft utenifra. Lenke til kommentar
magnusr Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Foreslår å bare bytte kortet.Mitt første 9700 pro jeg hadde i fjor gikk av og til grafikken helt bananas på. Råkjølte jeg kortet, forsvant problemet. Bytta det kortet i et nytt 9700 pro. Problemet forsvant da. Doom3 gikk også i 1024 medium quality strøkent på 9700 pro. Har nå et bba (built by ati) x800 pro. Ingen problemer. Strøkent i doom3. Endret 7. september 2004 av magnusr Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Har kanskje ikke sagt det, men har hele tida (utenom kanskje da jeg skrev den første posten) kjørt med åpen kabinett. Kortet var såpass billig siden det var et lagersalg/god kontakt med en databutikk. Tror nok kanskje kortet er korrupt.. som jeg har sagt før så har jeg underklokket kortet så mye det lar seg gjøre uten særlig hell... Har akkurat nå satt i mitt gamle GF3 Ti500 og ingen artifacts lengre.. og dette er mitt første ATI kort.. ikke beste inntrykket til nå.. Endret 7. september 2004 av Joffer Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Da kan jeg mer eller mindre stenge denne tråden (hadde jeg hatt rettighetene). Har nå prøvd kortet i en kamerat sin PC og fikk minst like mye artifacts. Har nå levert tilbake kortet. Siden det var en god deal på et lagersalg så får jeg bare pengene tilbake/kreditert.. ikke et erstatningskort desverre.. men men.. vi får se.. kanskje jeg venter med å kjøpe skjermkort til jeg kjøper ny PC i vinter en gang.. spiller ikke sååå mye uansett.. Kort konklusjon: Kortet var kaputt Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Hm, kortet var vel defekt på en eller annen måte. Men det er ikke sikkert det er ATI sin skyld, men produsenten av kortet. Jeg mener, mitt 9800 kort kjører DoomIII helt OK, min kompis 9800XT likeså. Det eneste som irriterer meg er jo ATIs dårlig OpenGL implementasjon, men de jobber (forhåpentligvis) fortgående med iallefall å forbedre ting litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå