goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei dere! Jeg er en systemutvikler som tilfeldigvis har fått masse midler for hånd til å bygge meg den arbeidsstasjonen jeg trenger. Jeg lurte på dom dere kunne tipsen meg om noe av det råeste som er på markedet. Det er viktig at jeg får et bra arbeidsmiljø. Stor skjerm, mye maskinkraft og lite støy. Kom med de råeste maskinenvarene dere kan anbefale:) Regner med at dere har peiling på dette. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 min anbefaling: --------------- cpu: athlon xp, så rask du har råd til minne: ddr, 266 eller 333 som vel er på markedet nå, minst 512mb hk: msi duger :smile: hd: western digital se, den med 8mb cache evt. en ibm deskstar (har tendenser til å gå istykker men) gpu: geforce4 eller radeon + relativt stor kasse med plass til stillegående papst vifter foran og bak (bra luftgjennomstrømning i kassa) + god og stillegående powersupply cpukjøler: thermalright ax7 eller slk600 med en stillegående 80mm vifte og arctic silver III kjølepasta Lenke til kommentar
shahin Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Han har masse "midler" aka. cash. Et naturlig valg da er jo en 2,4GHz P4, et av de siste Asus HK, Corsair minne osv. (så var vi på'n igjen) Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 03:51, goeran_hansen skrev:Hei dere!Jeg er en systemutvikler som tilfeldigvis har fått masse midler for hånd til å bygge meg den arbeidsstasjonen jeg trenger.Jeg lurte på dom dere kunne tipsen meg om noe av det råeste som er på markedet. Det er viktig at jeg får et bra arbeidsmiljø. Stor skjerm, mye maskinkraft og lite støy.Kom med de råeste maskinenvarene dere kan anbefale:) Regner med at dere har peiling på dette. Hei. Ta en titt på hel maskin anbefalinger, vil anbefale denne En stille PC ihvertfall ,med masser av kraft! Lenke til kommentar
goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Det er penger i bøtter og spann! Men jeg er interessert i en maskin som IKKE bråker, helst et støynivå på , ehh.. ja..så stiller at du ikke hører hardiskan engang. Hva med vankjøing ? Hva med noe spesial effekter ? Tøffe kabinetter og tastatur etc.. vet dere om sånt stæsj! så tips meg! da blir jeg en glad man! Lenke til kommentar
seric Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Stille maskin, da velger du ihvertfall Pentium CPU. De, som de fleste sikkert vet, utvikler mindre varme enn en AMD, og krever ikke like mye for å kjøle den. Derimot med vannkjøling RAM vil det være greit å kjøpe ECC/REG. Asus har endel hyggelige HovedKort. Jeg gikk over fra Abit til Asus, og jeg er utrolig fornøyd med valget, selv om det tok litt tid før jeg fant ut at HD ikke kunne stå alene på Raid... :wink: Lenke til kommentar
goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 En noe spesial effekter da? Og ikke bare maskinvare ,men tastatur o.l. vil ha noe som e skikkelig kewlt, noe som er deilig og jobbe med, noe som man føler seg skikkelig hjemme med når man sitter å jobber:) Noe som gjør jobben trivelig! Lenke til kommentar
rakeme Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 (endret) Tenker det klarer seg at du stikker en tur innom på Elkjøp etter jobben i dag jeg. Kan ikke skjønne at du trenger så sinnsykt høye maskinspes. siden du er systemutvikler, men hva vet jeg. Pass på å få med mye ram som mulig, det er viktig. Lykke til!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2002-05-06 10:54 ]</font>[ Denne Melding var redigert av: rvbakken på 2002-05-06 10:55 ] Endret 21. juli 2015 av mjuu Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-06 10:38, goeran_hansen skrev:Det er penger i bøtter og spann! Men jeg er interessert i en maskin som IKKE bråker, helst et støynivå på , ehh.. ja..så stiller at du ikke hører hardiskan engang. Hva med vankjøing ?Hva med noe spesial effekter ? Tøffe kabinetter og tastatur etc.. vet dere om sånt stæsj! så tips meg! da blir jeg en glad man! Hva med Vapochill? Koster 5-6000 bare for kassa med kjølesystemet, men da er du mann oxo :smile: Lenke til kommentar
goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Hehe, trenger skikkelig maskinvare. Det blir en del pes etterhvert når jeg skal ha en del servere oppe og gå på dette. SQL server og win2k server. Så skal jeg bruke tunge utvikligns verktøy som VS.NET og photoshop. Har en bærbar 1000 mhz laptop, med 256 mb ram. Den står kontinuerlig å durer på mellom 3 og 400 mb ram når jeg jobber på det hardeste. Det er litt kjipt da. Det er fint når man slepper å vente på maskina når man jobber, og sånne ting. Der for trenger jeg et råskinn:) Dessuten, dekker bedriften det. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Gå for en dual P4 2,4 XEON med et par gig RD-RAM... Lenke til kommentar
rakeme Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hihi, det var jo egentlig bare ment som en spøk:) Lenke til kommentar
goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 Heh :smile: blir bare litt pisst over den arbeidsmaskina jeg har og folk spør hva jeg egentlig skal med så mye maskinvare, e jo bare systemutvikler:) Får det spørsmålet mange gang.. Men en ting e med en bærbare datamaskinen min, Har blitt ufattlig godt vant til det sataturet dær. Tastene er nermener og ligger mye levere enn på vanlig keyboard. Er det mulig å få tak i keybord alla dette ? Lenke til kommentar
rakeme Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Den trådløse Logitech pakka med mus og tastatur bør løse dette problemet. Tastaturet er svært "tynt" og er vel det nærmeste man kommer et slikt tastatur som du ønsker. Dessuten ser det dritfett ut og det var vel ett av poengene også? Lenke til kommentar
goeran_hansen Skrevet 6. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2002 absolutt:) så absolut:) tak skal du ha, skal se meg litt rundt om. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Kan man virkelig bli utdannet systemutvikler ved å skrive så dårlig norsk og så mange feil at det nesten er uleselig? Jeg bare spør!! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Logitech Cordless Desktop Optical (er det ikke det det heter? ca. 1200,- på komplett.no) er et supert tastatur med en god mus syns jeg! Vent til AMD kommer med Thoroughbred-baserte (0.13 mikrons) CPU'er (las en plass at den skulle komme i begynnelsen av mai, men er ikke sikkert det stemmer). Kjøp Gainward GeForce 4 Ti4200 med 128MB ram. Kjøp 1GB (2 x 512) PC2700 ram (333MHz ddr-ram). HK: MSI KT3 ULTRA-ARU VIA KT333 med RAID Harddisker: 2 x 120GB Western digital med 8MB cache i raid ett eller annet (slik at det samme blir skrevet til begge diskene. Dumt med tap av data siden du eg programmerer). CD-rom: Plextor 40x cd-brenner og 16x dvd-rom. Skjerm: Eizo 19" LCD (eller eventuellt LG 19" CRT-skjerm, er ikke sikker på at bedriften din betaler over 20000 for en skjerm). Kabinett: Lian Li Fulltower (PC65USB) ( http://www.microplex.no / http://www.overklokking.no/annet/LianLiPC65/index.html ) Tastatur/Mus: Se øverst Diskettstasjon: Velg selv. Kjøler: Thermaltake Silent Viking Prisantydning: Har ikke peiling men dyrt! Lenke til kommentar
aslak Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hei! Gå for en maskin alla denna: CPU: 2 x AMD Athlon MP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus HK: MSI K7D Master-L Hovedkort Socket A, MP AMD760MPX, Dual, ATA100, ATX 266MHz FSB Skjerm: LG 22" LCD 295LM TCO-95 Multimedia Dvd brenner: HP DVD-brenner FIREWIRE/USB 2.0 DVD200E DVD+RW Ekstern Cpu kjøler: 2 x silent viking (trur dei skal kjøle bra nok) Kabinett: Chieftec DA01 fulltower m/dør svart harddisk: 3 x Western Digital 120 gb 8 mb cache 3 x Novibes drevramme (for å få vekk knitrelydane fra diskane) Noiskontrol støydempingsmatter til chieftec DA01 serien 4 x Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) (kabinettvifter som går ann å justere) 4 x zalman spenningsemulator Skjermkort: Gainward Geforce 4 4600 Poerpack med firewire Strømforsyning: NoiseControl strømforsyning,450W,ATX12V Lydkort: Sound blaster Audigy Plantium ex Ram: 4 gb ddr-ram floppydisk: hvilken som helst floppydisk. Ett eller anna raid pci kort husk å kjøpe artic silver 3 og shims... osv. Detta er nesten det råaste du kan få i dag, og veldig DYRT!!!! mvh Aslak Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 som systemutvikler burde du ha en viss peiling på hva slags hardware som trengs!!! om du sitter på en utømmelig pengekilde, stikk innom en eller annen butikk og si på en rolig måte at du vil ha det beste de klarer å sette sammen til deg. verre enn det er det ikke om du skal velge amd el intel... hvem sier at du trenger å velge. penger har du nok av, ta en av hver!!! med de samme specsene på begge maskinene Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Aslak, AMD 760MPX støtter vist bare 3.5GB minne, 1x 1GB og 1x 512MB totalt... virker rart men sånn er det vist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå