alfajohn Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Min 6600 følte det var riktig å prøve seg som alkoholiker..... men fant fort ut at Jägermeister og øl ikke er bra..... Dette har resultert i at "legg på", 7, 8, 9 og opp og ned på på joysticken ikke fungerer..... forøvrig fungerer joysticken på alle andre måter.... I og med at tlf var ca 2mnd gammel sendte jeg den inn til Tele-service men fikk i beskjed at den var "vannskadet"..... Jeg plukker tlf fra hverandre og legger selve kretskortet til knappene i vann ett døgn.... hjalp ikke... men ble heller ikke noe dårligere.... Som jeg ser det, er det kun det fastlimte "myke" knappe-kretskortet som må skiftes.... Noen som har en idè om hvor jeg kan få tak på dette eller noen som kan gjøre det??? Lenke til kommentar
monstar Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg tror nok din 6600 er død, du må nok kjøpe en ny telefon. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Antageligvis ikke død. Kansje Zodiac i Oslo kan gjøre noe med saken? Lenke til kommentar
monstar Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Når du mister fks en telefon i vann etc er det stor mulighet for at den blir ødelagt, men du kan da levere den å se de får gjort noe med det. Endret 1. september 2004 av monstar Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du kan alltids gå til ditt lokale mobilverksted å høre hva som feiler den og evt. om du kan ta det på garantien (ussansynelig) eller om hvor mye en utbedring (reparering) av telefonen vil koste. Deretter ville jeg ha vurdert om det er verdt det eller ikke; uansett holder 6600 enda mål, så det er iallefall ikke en grunn god nok til å skifte i mine øyne. Lenke til kommentar
oling Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ta dn helt fra hverandre og legg hele møkka i litt varmt vann (mellom 30 og 40 grader), legg de så til å tørke i et døgn cirka. Hvis du har det kan du så legge den i en pose med sånne spesialsvmaper som suger alt som finnes av fuktighet. I pose på grunn av luftfuktigheten. Det funka på min da jeg mistet min t300 i brus. Funket også da jeg mistet min t200 i sjøen. Men tar ikke noe ansvar hvis det ikke fenger med din eller den blir verre......... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg ville ikke kastet det i vann. Har ingen hørt om elektrorens? Det bruker å fikse blant annet fjernkontroller når de har fått i seg litt for mye cola eller øl Lenke til kommentar
alfajohn Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Takker for alle tips... Tenkte jeg skulle høre med Zodiac i dag. Etter at man har tatt tlf fra hverandre sitter man igjen med typ to kort... Jeg prøvde løsningen med å legge det ene kortet i vann (ferskvann er absolutt ikke farlig for elektronikk så lenge det ikke går noen spenning gjennom, og enheten får tørket 110%)... Dette var den kortdelen som inneholder trykkplaten til knappene og joysticken.... Jeg turte ikke å legge det andre kortet i vann i og med at det sitter fast et lite minnebatteri i det.... At det finnes noen flere 6600 som har gått i stykker hos reperatørene, hvor "knappe-platen" ikke er defekt må det jo være store sjanser for..... Vann-rense trikset burde som sagt flere prøve før de kaster mobilene sine... gidder du ikke prøve kan du jo sende den til meg.... hehe... Takker som sagt for alle tips!! Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Ferskvann skal ikke være skadelig, nei. Men tenk om det kommer noe inn i en kondensator og gjør siliciumet eller germaniumet vått. Nå vet jeg ikke om det er mulig men ... De er kanskje litt mer vannsikre enn det? Er ikke ekspert på SMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå