Gå til innhold

NF7-S, NF7-S2, NF7-SG?

Hetzer

Anbefalte innlegg

Tenker på å oppgradere pc'n og hadde da planer om å basere meg på et NF7-S hovedkort siden jeg har hørt så mye bra om det, blant annet klokkevennlig og et bra integrert lydkort. Ser nå at NF7-S har i flere nettbutikker veket plassen for to nye kort, NF7-S2 og NF7-SG. Lurer nå på om dette er forbedrede videreutviklinger av NF7-S eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å lete lenger en hjemmesidene til Abit vet du :)

NF7-S2 er selvfølgelig en etterfølger til NF7-S, vet ikke akkurat hva som er forandret men den er basert på nForce2 Ultra400 og er sansynligvis bedre til å kjøre og klokke de aller siste socketA prosessorene fra AMD. Forskjellen mellom S2 og S2G er bare at S2G har GbLAN istedenfor vanlig, støtter altså 1000mbit lan, for de fleste ubrukelig, men hvis du gidder å shelle ut for en gblan ruter så har det jo en viss nytte, men ikke noe jeg ville betalt ekstra for.

Btw, å basere seg på et SocketA system nå virker som en ganske dårlig ide siden dette er en platform som allerede er faset ut. Man kan diskutere hvor vidt Socket 754 er en plattform med fremtidsutsikter, men i alle fall kommer det enda nye prosessorer for den, og hvis du kjøper nå kan du skalere den enda litt til senere når prosessorene har gått ned i pris. Hvis du ikke har seriøst dårlig råd (SocketA er jo veldig billig) så vil jeg råde deg til å velge S754, da har du et hovedkort som du i alle fall kan klare deg med ut neste år.

Lenke til kommentar

Vel, viss man klokker kommer man ganske godt ut av det med en socket A plattform.

Jeg bygger meg en heftig Socket A maskin for ca 20`000kr nå, men den skal klokkes. Vil ikke satse på A64 før jule tider, da kommer Nforce4, da blir det dreis på sakene!

Men hetzer, er du på jakt etter ett hk som kan klokkes extremt høyt opp, sjekk DFI Lanparty NFII ULTRA REV.b! Har nettop kjøpt ett sjøl!

Lenke til kommentar
Tror ikke det jeg heller. Det mangler en del features, fx. firewire, hvis jeg ikke tar helt feil. Det er nok ett ned strippet billig kort. Oppfølger`n til NF7-S er AN7.

Mulig han tenkte på NF7-S 2.0, men det er ikke det samme som NF7-S2. Kortet er i tilegg mye dårligere til bruk av overklokking.

Lenke til kommentar

NF7-S V2.0 og NF7 V2.0 er gode socketA nForce2 kort fra Abit =) Begge er gode overklokkere, ikke så veldig dyre, og lett å få hjelp med da det er MANGE der ute som har noe erfaring med de :w00t:

er noen småforskjeller fra NF7-S V2.0 og NF7 V2.0, for eks SATA, Firewire og muligens noe mer... gå for NF7-S V2.0 om du skal ha en av disse da du helt sikkert en gang kommer til å kjøpe SATA disker... om ikke, kjøp NF7 V2.0 :roll:

Det er mitt forslag hvertfall, disse kortene er hvertfall de desidert beste overklokkingskortene basert på nForce2 chipsettet fra Abit i følge veldig mange mennesker... Selv er jeg hvertfall fornøyd med NF7-S V2.0 kortet som jeg har hatt en liten stund nå... :roll: MEN, jeg bestiller meg ett nytt ett så fort studielånet kommer inn på konto da det gammle mitt tok kvelden for ikke så lenge siden :cry:

Uansett, mitt forslag er der, gjør som du vil :thumbup:

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Var det jeg mente å ha hørt ja...men man kan jo lett tro at NF7-S2 er en oppgradert versjon av "vanlige" S....for skynde meg å bestille. Finner NF7-S kun på et fåtalls nettbutikker nå. Ser nesten ut som om de faser det ut til fordel for S2 og S2G

Endret av Hetzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...