Gå til innhold

Ny laptop. Ikke ECSG556E? Forvirret. Hva nå?

Skaufjord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Og mitt utsagn var jo basert kun på kunnskap om Green556E.

Har forsket litt nå.

Ser at de andre har dual layer dvd-brenner... Ettersom de ellers er ganske like kan vel det avgjøre saken? Greit at dual-layer platene er for dyre enda, men man må jo tenke framover. Om det er mulig å få noen av de andre med like bra ram som Green556E ville ikke jeg tenkt meg om så altfor lenge, nei. :)

Alion

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er dual layer brenner. Tror de mener at den tar begge formater. Det er mange nettbutikker som tar feil når det gjelder akkurat det.

GARGLE!

Rimelig elendig isåfall. :thumbdown:

Direkte villedende reklame..... "Aopen DVD Recorder +/- Dual Layer For 1556/1557 (4x) "

Nåvel. Det skjer vel verre forbrytelser i denne verden...

Alion

Lenke til kommentar
Eg hadde óg tenkt å kjøpa ein G556E, men etter å ha lese testen bestemte eg meg for å kjøpa ein 1557.

1.7 GHz Dothan

1 GB PC-333 RAM

Radeon 9700

4x dvd-brennar +/-

80GB harddisk

Sum: 14.682,- inkl. mva.

Må sei meg nøgd med den prisen :)

Hvor får du den til denne prisen med de spesifikasjonene?

Eg har nok vore litt heldig... Kjøper han ikkje frå nokon nettbutikk, men klarte å få dette tilbodet gjennom ein bekjent.

Lenke til kommentar

Har nå lagt til HP Compaq NC6000c i den opprinnelige lista mi. Har sett en del på denne, og selv om den er litt dyrere virker den veldig bra. Lett, god batteritid og bra kvalitet. I tillegg vet jeg at HP har meget gode garantiordninger. Har derimot hørt at skjermkortet (Radeon 9600) er klokket ned på denne maskina, men det skulle vel ikke være noe stort problem å klokke det opp til vanlig hastighet igjen, eller...?

Lenke til kommentar

HP nc6000 er det vel 3 års verdensdekkende garanti på.

Angående oppklokking av skjermkortet skal det kunne være mulig iflg. det jeg har lest om det på nettet, å kjøre det litt raskere enn slik den kommer fra fabrikken. Har en mistanke om at den er klokket ned kun for å spare strøm og øke batteritid - det er jo en maskin som er rettet mot businessmarkedet - samtidig som det fortsatt er et forholdsvis greit skjermkort.. ikke det råeste, men har lest om folk som kjører Far Cry på den maskinen uten problemer. Vet ikke om det er mulig å ødelegge skjermkortet hvis man klokker det opp til vanlig hastighet igjen, men om man bare øker litt, så burde det ikke være noe problem... tror jeg.. hehe

Vurderer denne maskinen selv faktisk :)

Lenke til kommentar
HP nc6000 er det vel 3 års verdensdekkende garanti på.

Angående oppklokking av skjermkortet skal det kunne være mulig iflg. det jeg har lest om det på nettet, å kjøre det litt raskere enn slik den kommer fra fabrikken. Har en mistanke om at den er klokket ned kun for å spare strøm og øke batteritid - det er jo en maskin som er rettet mot businessmarkedet - samtidig som det fortsatt er et forholdsvis greit skjermkort.. ikke det råeste, men har lest om folk som kjører Far Cry på den maskinen uten problemer. Vet ikke om det er mulig å ødelegge skjermkortet hvis man klokker det opp til vanlig hastighet igjen, men om man bare øker litt, så burde det ikke være noe problem... tror jeg.. hehe

Vurderer denne maskinen selv faktisk :)

Men husk tastaturproblemet. At du ikke kan for eksempel trykke inn W, A og så trykke på SPACE samtidig. Da registerer den ikke SPACE. Er dermed umulig å spille klokt i FPS-spill ala Q3A eller lignende med tastaturet på NC6000 da du ikke kan gå skeivt mot en retning og hoppe samtidig, eller engang bytte våpen samtidig. Latterlig... Ellers er det en knallmaskin på nærmest alle måter.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...