Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei..

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med ett lite problem.

Jeg har èn fil som jeg skriver i hver dag, men denne må kopieres til 2 andre steder så den er oppdatert og lagret 3 steder på nettverket på skolen her på èn gang. Det ejg lurer på er om noen kan hjelpe meg med å skrive ett batch script som fungerer slik at når jeg klikker på det så kopieres èn spesifikk fil til 2 andre steder, mens den likevel ligger på plass.

På forhånd tusen takk...! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ser coden min slik ut; '

xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw
xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw

Den er lagret som .bat og har prøvd .com filendelse.. men det fungerer likevel ikke. Har du flere tips? Syntes dette var vanskelig jeg. :hmm:

Endret av Mac-Gyver
Lenke til kommentar

det er mellomromene som gjør det...

xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw"
xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw"

sånn, nå skal det funke, satt bare på " i begynnelsen og slutten

Lenke til kommentar

Problemet er ikke mellomrommene. Ved bruk av Xcopy skal man ikke skrive inn filnavnet på målmappen.

eks:

Riktig:

xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver

Feil:

xcopy H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw

:thumbup:

Edit: knotknotknot

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

den skal spørre deg om det når du tar med filnavnet...

her er hva som skjedde når jeg testet:

C:\Documents and Settings\Administrator>xcopy "c:\test\t v.txt" "c:\test\t r\t v.txt"

Does C:\test\t r\t v.txt specify a file name

or directory name on the target

(F = file, D = directory)? f

C:\test\t v.txt

1 File(s) copied

men du fikk til det du skulle??

Lenke til kommentar
den skal spørre deg om det når du tar med filnavnet...

her er hva som skjedde når jeg testet:

C:\Documents and Settings\Administrator>xcopy "c:\test\t v.txt" "c:\test\t r\t v.txt"

Does C:\test\t r\t v.txt specify a file name

or directory name on the target

(F = file, D = directory)? f

C:\test\t v.txt

1 File(s) copied

men du fikk til det du skulle??

Det fungerer veldig bra nå. :)

Tusen takk.. Gjorde skoledagen min kortere det der. :)

Men er enda en ting.. hmm... Nå får jeg opp val gom jeg vil overskrive, Ja/Nei/Alle. er det noen mulighet til å få denne automatisk til å si alle der?

For hvis det går setter jeg scriptet inn som ett avloggingsscript så jeg slipper å gjøre så mye for at den oppdaterer filene mine...

Lenke til kommentar

jobber med saken :thumbup:

edit: ferdig...

her er det:

echo a|xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\004.Tove\Øvelser - Oppgaver\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw"

echo a|xcopy "H:\AlexanderKarlsen\Logger\Logger-RobinAlexanderKarlsen.sxw" "K:\MK\Alexander Karlsen\Logger\Logger - Robin Alexander Karlsen.sxw"

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Men er enda en ting.. hmm... Nå får jeg opp val gom jeg vil overskrive, Ja/Nei/Alle. er det noen mulighet til å få denne automatisk til å si alle der?

For hvis det går setter jeg scriptet inn som ett avloggingsscript så jeg slipper å gjøre så mye for at den oppdaterer filene mine...

Bruk bryteren /y på slutten. Da overskriver den uten å spørre "om lov".

Lenke til kommentar

Tusen takk! Er utrolig bra at det finnes folk med programmeringskunnskaper.

Er en av de få tingene jeg ikke har satt meg inn i som interesserer meg. Når jeg ser hvor enkelt enkle ting som dette er må jeg begynne og lese litt og lære litt trur jeg...Får teste det siste scriptet med autogreiene på mandag. Fri fra skolen i morgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...