embark Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei, jeg låner et hovedkort av en kompis av meg fordi det er noe galt med mitt. Anyway, når jeg prøver å boote med det nye hovedkortet, så finner det ikke harddisken. Jeg har prøvd å boote fra XP'cden min, med får det ikke til. Derfor må jeg bruke det gamle hovedkortet mitt som jeg ikke kan ha mer enn 1,25ghz. Noen som hvet hvordan jeg kan boote fra cd? PS: Har prøvd å fikle litt rundt med master og slave og alt det der! Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Hvis det er en SATA hardisk kan det hende du må legge inn seriel ata driverne. Bare sett i disketten med driverne, sett boot from cd i bios, velg driver sett også finner den harddisken. Hvilket kort har du lånt? Endret 1. september 2004 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 I bios må du sette CD som first, second eller whatever bootdevice for å kunne boote fra en bootable CD. Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Det er ikke SATA, det er en "vanlig harddisk". Og hovedkortet heter Epox ett eller annet. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 har du gått inn i bios og sett om harddisken dukker opp der? Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Finner harddisk i BIOS, ja Lenke til kommentar
z00l Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Første prio: Sjekk at alt av kabler og lignende sitter som de skal. Sjekk at jumperen på disken er satt til f.eks Master/slave, alt ettersom hva du skal bruke disken din til. Fjern evnt. cabel select, da jeg personlig har opplevde mye krøll med det oppsettet. Sjekk at du evnt. ikke har f.eks 2 master koblet på samme kabelen. -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå