PoWerFeeD Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har ett Astek water cooler set. Så skal jeg nå ha nytt skjermkort. Det jeg lurer på er hvilke av disse kortene som er best egnet til vannkjøling? Jeg vet allerede at ATI kortene's ram brikker blir varme, og vil trenge ekstra kjøling. Noen som har vannkjølt noen av disse? Eller har andre synspunkter? NB: Ikke la dette bli en ATI/NVIDIA post! Jeg har allerede gjort opp min mening om kortene. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 ATI kortene finnes det desverre ikke ferdige ramkjøleblokker til nVidia kortene fås det ramkjølere til men de koster nok mer enn de smaker. DD har en kjøler som kjøler alt på 6800 kort, men den koster 1200kr eller noe slikt. Mitt råd er spiller du Doom3 eller andre openGL baserte spill mest; gå for nVidia. Spiller du mest D3d spill gå for ATI. Kjør ribber på minne i begge tilfeller. Det vil gi god nok kjøling til at du får klokket litt også. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Så bilder av X800 XT den har faktisk ikke kjølere på rambrikkene. Så da skal det jo holde mer enn godt nok med noen "BGA Ram Freez" på begge sider av kortet! Lenke til kommentar
Isabella2 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Har selv et x800 pro vivo kort, som jeg har softmod til et x800 xt kort. Benytter Zalman Resorator kombinert med Zalman ZM-GWB1 VGA vannkjøler, og er meget fornøyd med min kjøling. Etter å ha åpnet 4 ekstra pipes (fra 12 til 16, og derav større varmeproduksjon), og klokket kortet til 540/580 (fra 450/475) oppnår jeg ikke høyere temperatur enn 53 grader (etter 2 timer med Doom). Isa Lenke til kommentar
Isabella2 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Benytter i tillegg 8 stk. heatsinks på ram brikkene på skjermkortet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Jeg har ett Astek water cooler set. Så skal jeg nå ha nytt skjermkort. Det jeg lurer på er hvilke av disse kortene som er best egnet til vannkjøling? Jeg vet allerede at ATI kortene's ram brikker blir varme, og vil trenge ekstra kjøling. Noen som har vannkjølt noen av disse? Eller har andre synspunkter? NB: Ikke la dette bli en ATI/NVIDIA post! Jeg har allerede gjort opp min mening om kortene. Skal du beholde Astek vannblokka din til skjermkortet, så er det greiest med ATi kortet. Der passer blokka rett på .Skal du ha den blokka på ett 6800 kort, er du nødt til å modifisere. Min vannblokk er festet ved hjelp av 6 stk strips frem til DangerDen blokka min kommer (forhåpentligvis til uke) Funker helt fint, men er litt mer jalla Endret 2. september 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Greit. Da får jeg se hva det blir til, har ett 9800XT som jeg kanskje skal selge. Så om det blir solgt så får jeg oppgradere. Ellers får jeg klare meg med "driten". Lenke til kommentar
Dante2no Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 <--- Først til mølla, vil ha det vis du skal oppgradere Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Denne hører vel til under vannkjøling...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå