-kristoffer- Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg planlegger å gå til anskaffelse av vannkjøling og dessuten et nytt kabinett: Lian Li PC6277 Watercooling case På produktsiden til kabinettet anbefaler de at man benytter MISTRES2 vanntank i kombinasjon med Eheim 1046 eller Eheim 1048 pumpe. Noen som har erfaringer med denne tanken? Det står at den skal tres på innsugstykket til pumpen, innebærer dette at pumpen/tanken har skrugjenger for slik montering eller hvordan fungerer dette? Det virker som de fleste her bruker Eheim-pumpe i kombinasjon med AC aquatube. Er det en bedre løsning? Endret 1. september 2004 av -kristoffer- Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det står at den skal tres på innsugstykket til pumpen, innebærer dette at pumpen/tanken har skrugjenger for slik montering eller hvordan fungerer dette? Ja se her, den skal skrues inn, tror nok det sitter men jeg ville tettet med en form for silikon eller gjengetape for sikkerhetsskyld Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg har en Mist-tank, og den fungerer ikke uten modifisering. Grunnen er at det blir pisket inn luft i systemet. Jeg bruker nå en del av det filteret som følger med Eheim-pumpa, jeg plasserte det oppi tanken og da fungerer den fint. Jeg har sagt fra til Microplex om dette, og de foreslo at man kunne bruke to innsugsnipler, men dette innebærer jo en ekstrakostnad som blir ekstra stor dersom man ikke vet dette når man bestiller tanken. Endret 1. september 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg har den tanken og Eheim 1046, og her fungerer det utmerket, ingen luftproblemer her nei. Pumpen skal trees inn på tanken, ligger 2 pakninger som tetter, så lekkasje trenger du ikke å tenke på Edit: har versjon 1 av tanken.. Endret 1. september 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg har den tanken og Eheim 1046, og her fungerer det utmerket, ingen luftproblemer her nei. Nei, men 1048 er litt kraftigere. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Denne hører vel til under vannkjøling...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå