Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Greier ikke å søke eller koble til brukere i DC++

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat anskaffet meg ny linje, herlige 3Mbit fra Nextgentel. Men Direct Connect greier jeg ikke å bruke, hverken i aktiv eller passiv modus.

Har prøvd det meste, brannmuren er slått av, har prøvd å åpne porter på ruteren / modemet i active modus (ikke sikker på om jeg fikk det til).

Noen som har noen tips?

Takk!

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brannmuren er kjekk å ha, jeg ville ikke skrudd av den hadde jeg vært deg. Ellers trenger du å legge til en port i NAT (jeg bruker port# 1400), og sette den og 'public ip' riktig i DC.

Har du en Netopia-ruter, telnetter du til den, går inn på Quick Menus/NAT/Show Change NAT Server List/Add, legger til porten og din private ip.

Lenke til kommentar

kjører du aktiv må du være sikker på at du har åpnet porten du referer til i NGT routern, samt i boksen der du skriver ip må di skrive din eksterne ip.

men som sagt se www.relativt.net for en guide som forteller deg nøyaktig hvordan man oppnår active i dc...

Lenke til kommentar

Ånei!

Nå virker det ikke likevel. Det var bare tilsynelatende at det fungerte en liten stund. Jeg fikk åpnet en port, og etterpå kunne jeg søke, koble til andre osv. Men hele forbindelsen detter ut etter ca 30.sek - hver gang!

Hva søren er dette? Jeg blir disconnecta fra HUBene, og får connection timeout når jeg skal koble til andre. Etter en stund slutter søkefunksjonen også å fungere.

Arrgh.

Hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar

Hele forbindelsen? Du blir sannsynligvis sparket ut fordi du ikke oppfyller visse krav (klientversjon, ting du deler, størrelse på det du deler, linje etc). Du kan ikke søke uten å være koblet til en hubb. Noen hubber kjører også begrensninger på hvor ofte du kan søke.

Lenke til kommentar

Har du i innstillingene til DC++ angitt riktig ipadresse og samme port som du åpnet og NAT'et i ruteren?

Har maskinen din eller ruteren fått ny ip-adresse siden sist?

Laster du eller noen andre ned masse mens du er koblet til DC++? Laster du opp masse?

Er forbindelsen din stabil og rask? Test på ITavisen sitt speedometer, DinSides Surfometer, eller se hvilken hastighet du får ved å laste ned testfilene her.

Kjører du Windows XP med SP2? Service Pack 2 skal nemlig hindre maskinen i å ha flere enn 10 tilkoblinger per sekund. Det finnes en fix for dette på denne siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...