Andreasfe Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 I Norge må vi for det første sette ned standarden for fengslene istedet for å sette opp lengden på dommene... Må liksom få et fengsel ned på et stadie der folk vil gjøre alt de kan for å unngå å havne i fengsel... For slik er ikke tilfellet i dag.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) -Deleted- Endret 2. september 2004 av olsen Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hent heller pengene fra skatt på aksjeutbytte fra rike kakser... Mener du at man bør betale skatt for å ta ut penger fra banken? Hvis ikke er du inkonsekvent. Det er ingen forskjell på å ta penger ut fra bankkonti og å ta ut utbytte fra aksjer. Man får ikke økt pengebeholdning av noen av delene. Forøvrig beskattes allerede aksjeutbytte på bedriftsnivå. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Privatiser fengselsvesenet. Fangene kan jobbe døgnet rundt og skape verdier. Lenke til kommentar
farke Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Fangene kan jobbe døgnet rundt og skape verdier. Fullstendig enig. Lenke til kommentar
jiggsaw Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Hent heller pengene fra skatt på aksjeutbytte fra rike kakser... Dette er venstresidens vanligste argumentasjon: Prakke de småskrudde idèene på andre og kreve at "de rike" skal betale. Jeg mener, det er jo en KATASTROFE hvis noen har mer enn meg. Skattene er forresten helt for jævlig høye, og jeg skjønner virkelig at industrien rømmer til utlandet. Klart att det skal finnes visse forskjeller i samfunnet, konkurranse kan i mange tilfeller være både sunt og bra. Men kjære vene, når jeg sir att pengene til eldrehjem kan hentes fra rike kakser aksjeutbytte, så synes jeg virkelig dette er mer logiske enn å begynne å hakke på samfunnets aller svakeste og frata de kriminelle grunnleggende rettigheter Jeg blir så oppgitt når jeg leser all den aggresjonen ovenfor andre mennesker, blottet for allt som heter innsikt. Hvis mine meninger er typisk venstrevridde så må jeg si att det man finner her ikke er noe annet enn grov harry frp argumentasjon. Det er klart at polititet skal være hard mot de harde, desverre er det sånn att vi har hatt endel uheldige situasojoner med hrdbrkede kriminelle i det siste, dett bruker frp for ALLT hva det er verdt til å stramme inn kriminelles rettigher. Nå er det faktisksånn at de fleste kriminelle er mennesker som har havnet på skråplanet i tidlig alder og går ut og inn av fengsler pga av tjuveri, innbrud og "bagateller" for å si det sånn. Alle er faktisk ikke psykopatiske sexmordere.......... Generlaisering er også forøvrig kjnet frp taktikk att flere her inne på forumet faller for denne simple logikken får stå for deres regning. Jeg synes det er veldig synd. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Privatiser fengselsvesenet. Fangene kan jobbe døgnet rundt og skape verdier. Hvis en fra for.eks X dreper en uskyldig mann forde det er helt vanlig i X å gjøre det etter kaffen EDIT: vil ikke bruke noen konkrete navn på land kan virke støtende for noen) Burde han få fengsel i livstid Hvorfor skal han være fri om 10-20 år? Han som ble drept har mistet hele livet Så får han se hvordan det er å bli "fratatt" rettigheten til å leve/være fir. et helt liv. Endret 3. september 2004 av FlexGym Lenke til kommentar
jiggsaw Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 I Norge må vi for det første sette ned standarden for fengslene istedet for å sette opp lengden på dommene... Må liksom få et fengsel ned på et stadie der folk vil gjøre alt de kan for å unngå å havne i fengsel... For slik er ikke tilfellet i dag.. hei du min gode venn, hvis du fortsatt går rundt i den troen att fanger på brød og vann vil redusere kriminalitet så må du nok tro om igjen... Det essensielle i fengselstraff er nemmlig frarøvingen av friheten, og ikke kunne bevege seg fritt og kunne gjøre det du vil, dette i seg selv er faktisk ett mareritt til tider. Om fangene kan bedrive tiden med å se på tv, spille kort eller lese bøker er å betrakte som veldig små bagateller. Tvert imot, det vil bare bygge o seg ett enda større raseri hos de insatte ved hardere soning, ett større raseri ovenfor samfunnet, fengselsmyndighetene og straffsystemet Voks opp og prøv å bruk hodet litt er mitt råd til deg. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 I Norge må vi for det første sette ned standarden for fengslene istedet for å sette opp lengden på dommene... Må liksom få et fengsel ned på et stadie der folk vil gjøre alt de kan for å unngå å havne i fengsel... For slik er ikke tilfellet i dag.. hei du min gode venn, hvis du fortsatt går rundt i den troen att fanger på brød og vann vil redusere kriminalitet så må du nok tro om igjen... Det essensielle i fengselstraff er nemmlig frarøvingen av friheten, og ikke kunne bevege seg fritt og kunne gjøre det du vil, dette i seg selv er faktisk ett mareritt til tider. Om fangene kan bedrive tiden med å se på tv, spille kort eller lese bøker er å betrakte som veldig små bagateller. Tvert imot, det vil bare bygge o seg ett enda større raseri hos de insatte ved hardere soning, ett større raseri ovenfor samfunnet, fengselsmyndighetene og straffsystemet Voks opp og prøv å bruk hodet litt er mitt råd til deg. skjønner litt hva han første mener når folk kaster brannbomber på en ambasade for at dem vil i fengsel .der dem får mat.penger.seng.tv.utdannelse++ Lenke til kommentar
alexf Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 (endret) Hent heller pengene fra skatt på aksjeutbytte fra rike kakser... Ja, det var veldig lurt. 10 Poeng til deg! Endret 3. september 2004 av alexf Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Men kjære vene, når jeg sir att pengene til eldrehjem kan hentes fra rike kakser aksjeutbytte, så synes jeg virkelig dette er mer logiske enn å begynne å hakke på samfunnets aller svakeste og frata de kriminelle grunnleggende rettigheter Men det er enda mer logisk å ta pengene fra sytende bønder og trydesnyltere (stakkars arbeidere kan jo ta ulovlig fri på arbeidsgiver sin bekostning uten "straff"). Jeg blir så oppgitt når jeg leser all den aggresjonen ovenfor andre mennesker, blottet for allt som heter innsikt. Hvis mine meninger er typisk venstrevridde så må jeg si att det man finner her ikke er noe annet enn grov harry frp argumentasjon. Som sagt: Det er forskjell på å stjele en Snickers på Narvesen og å rane banker, drep og torturerere mennesker. I førstnevntes tilfelle bør det være nok med en ørefik for å lære at man ikke kan gå å plukke fritt i et sivilisert land. De mer voldelige forbryterne får ta konsekvensen av at de bevisst velger å leve det livet de gjør. Kardemommeloven er forresten noe piss. Den har ingenting for seg bortsett fra i barnehager. Det er klart at polititet skal være hard mot de harde, desverre er det sånn att vi har hatt endel uheldige situasojoner med hrdbrkede kriminelle i det siste, dett bruker frp for ALLT hva det er verdt til å stramme inn kriminelles rettigher. Riktignok til å stramme inn voldsforbryternes rettigheter - de rettighetene disse fratok ofrene.... Nå er det faktisksånn at de fleste kriminelle er mennesker som har havnet på skråplanet i tidlig alder og går ut og inn av fengsler pga av tjuveri, innbrud og "bagateller" for å si det sånn. Alle er faktisk ikke psykopatiske sexmordere.......... Så da er vi altså enige i at drapsmenn skal avlives? Generlaisering er også forøvrig kjnet frp taktikk att flere her inne på forumet faller for denne simple logikken får stå for deres regning. Jeg synes det er veldig synd. Er det en generalisering? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det essensielle i fengselstraff er nemmlig frarøvingen av friheten, og ikke kunne bevege seg fritt og kunne gjøre det du vil, dette i seg selv er faktisk ett mareritt til tider. Om fangene kan bedrive tiden med å se på tv, spille kort eller lese bøker er å betrakte som veldig små bagateller. JA TIL Å GJØRE FENGSELSOPPHOLDET SÅ BEHAGELIG SOM OVERHODET MULIG. FINE ROM MED ALLE ØNSKELIGE FASILITETER. ALLE RETTIGHETER!!!! Eller blir det akkurat det samme om de må leve i en grå fengselscelle med en litt hard seng? Frihetsberøvelsen er jo fortsatt tilstede. Tvert imot, det vil bare bygge o seg ett enda større raseri hos de insatte ved hardere soning, ett større raseri ovenfor samfunnet, fengselsmyndighetene og straffsystemet Avhengig av hvem vi snakker om her, skjønner virkelig ikke jeg hvorfor man skal "forhandle" med pedofile drapsmenn for å stimulere cella til å ikke gå agurk neste gang han ser en lekeplass. Hva med de som er ekstra kravstore? Skal de få ekstra god behandlig slik at snillheten kurèrer dem? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 hagen har min fulle støtte! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 når kriminelle utfører brekk rett etter at de kommer ut fra fengsel, gang på gang (ofte også når de får permisjon (noe som er ett helt irrasjonellt konsept i mine øyne... "Frihetsberøvelse...light") så sier det seg selv at de ikke kan bli rehabilitert. For å beskytte samfunnet, bør disse bures inne. Det er tross alt ikke bare de KRIMINELLE rettsystemet vårt jobber for...hva med resten av oss??!! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 JA TIL Å GJØRE FENGSELSOPPHOLDET SÅ BEHAGELIG SOM OVERHODET MULIG. FINE ROM MED ALLE ØNSKELIGE FASILITETER. ALLE RETTIGHETER!!!! Du er klar over at du vil gi kriminelle bedre bostandard enn sykehusinnlagte, studenter, vernepliktige, eldre på gamlehjem osv? Fengsel skal virke avskrekkende, jo lavere standarden er, jo mer avskrekkende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Du er klar over at du vil gi kriminelle bedre bostandard enn sykehusinnlagte, studenter, vernepliktige, eldre på gamlehjem osv? Fengsel skal virke avskrekkende, jo lavere standarden er, jo mer avskrekkende. Han var ironisk..? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 JA TIL Å GJØRE FENGSELSOPPHOLDET SÅ BEHAGELIG SOM OVERHODET MULIG. FINE ROM MED ALLE ØNSKELIGE FASILITETER. ALLE RETTIGHETER!!!! Du er klar over at du vil gi kriminelle bedre bostandard enn sykehusinnlagte, studenter, vernepliktige, eldre på gamlehjem osv? Fengsel skal virke avskrekkende, jo lavere standarden er, jo mer avskrekkende. Ehhhh.... Det var en spøk Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 JA TIL Å GJØRE FENGSELSOPPHOLDET SÅ BEHAGELIG SOM OVERHODET MULIG. FINE ROM MED ALLE ØNSKELIGE FASILITETER. ALLE RETTIGHETER!!!! Du er klar over at du vil gi kriminelle bedre bostandard enn sykehusinnlagte, studenter, vernepliktige, eldre på gamlehjem osv? Fengsel skal virke avskrekkende, jo lavere standarden er, jo mer avskrekkende. Ehhhh.... Det var en spøk Sorry, det er ikke alltid like enkelt å oppfatte ironi over et tekstbasert medium Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 Prakteksempel på kar som burde ha blitt buret inn på livstid. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article863407.ece Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Privatiser fengselsvesenet. Fangene kan jobbe døgnet rundt og skape verdier. Er uenig i førstnevnte, men fulstendig enig i sistnevnte! EDIT: Ikke fulstendig enig, døgnet rundt??? Normal arbeidsdag vil eg si... Endret 4. september 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå