Gå til innhold

Hagen vil ha livstid for grove forbrytelser

Anbefalte innlegg

Nei. Gir dem nakkeskudd slik at problemet er ute av verden

Jeg er i utgangspunktet imot dødsstraff, men jeg begynner å lure på om det ikke ville vært fordelaktig for samfunnet å henrette avskum som deg, sammen med resten av den mindre intelligente høyresiden (les Fremskrittspartiet).

hmmm... dette var jo saklig og bidro jo mye til at denne debatten ikke skulle bli en høyre vs venstre dritkastings tråd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i utgangspunktet imot dødsstraff, men jeg begynner å lure på om det ikke ville vært fordelaktig for samfunnet å henrette avskum som deg, sammen med resten av den mindre intelligente høyresiden (les Fremskrittspartiet).

Utsagn som dette viser at du ikke kan opptre i en voksen debatt...desverre! :hmm:

Jeg tror alle fornuftige mennesker kan enes om at ekstremistiske tullinger og indoktrinerte fundamentalister, uansett politisk tilhørlighet, som ikke evener til å se lengre en navelen og som ikke tåler konstruktiv kritikk av deres synspunkter burde bli nektet til å delta i offentlige debatter!

Lenke til kommentar

:!: Sviktende logikk, eh? Jeg er selvfølgelig en skrudd øksemorder, har drept flere enn Saddam og påført staten store økonomiske tap.

Jeg gjentar igjen: Når en person dreper gjentatte ganger er ikke jeg interessert at denne skal ha en koselig fengselscelle med satelitt-tv, stressless og et utømmelig barskap. Saken blir ikke bedre av at vi snakker om forbrytere som gjentatte ganger begår alvorlige lovbrudd (koselig med kvantumsrabatt), akkurat som den bondeknølen som har fått så mye mediadekning de siste dagene.

Men venstresiden må selvfølgelig protestere fordi det ligger i deres natur, men jeg ser heller på hvordan man skal fjerne vedkommede= Sett'n i stolen, skru i bolten og grill kødden.

PS: Forholdet er gjensidig

Sviktende logikk? Alle regler har sine unntak. Noen ganger må man møte hardt med hardt.

På samme måte som jeg mener at politiske partier med væpnet revolusjon på agendaen bør forbys, mener jeg at grupper som representerer en soleklar trussel mot samfunnet på en eller annen måte må hanskes med.

Du og dine meningsfeller i Fremskrittspartiet og lignende ekstreme grupper, representerer en trussel i kraft av deres totale mangel på humanitet og innlevelse i andre menneskers skjebner. Når et menneske begår en forbrytelse mister det i deres øyne all verdi, og bør bures inne resten av livet, henrettes, osv. Hva som måtte være årsaken til at personen begår forbrytelsen er revnende likegyldig - han er en verdiløs dritt som fortjener det verste. At personen fremdeles er et tenkende vesen med et følelsesliv betyr selvfølgelig ingenting. Han skal fratas alle rettigheter; permisjon, lufting, TV, radio, seng, bøker - for det er jo et fengsel og ikke et hotell! Vi snakker jo om et monster uten tanker og følelser, for det er jo det mennesker blir når de begår en forbrytelse, er det ikke?

Humanitet og rehabilitering er viktige prinsipper i rettssystemet vårt. Dere ønsker å fjerne dette (sier du noe annet lyger du), og da ønsker dere samtidig å ødelegge noen av grunnpillarene vårt siviliserte samfunn hviler på: Humanitet.

Lenke til kommentar

Utsagn som dette viser at du ikke kan opptre i en voksen debatt...desverre! :hmm:

Jeg tror alle fornuftige mennesker kan enes om at ekstremistiske tullinger og indoktrinerte fundamentalister, uansett politisk tilhørlighet, som ikke evener til å se lengre en navelen og som ikke tåler konstruktiv kritikk av deres synspunkter burde bli nektet til å delta i offentlige debatter!

Det blir åpenbart galt å snakke på vegne av "alle fornuftige mennesker" når du er av typen som ønsker å sperre forbrytere inne på livstid uten permisjon.

Lenke til kommentar
hmmm... dette var jo saklig og bidro jo mye til at denne debatten ikke skulle bli en høyre vs venstre dritkastings tråd...

Mindre saklig bidrag enn disse herlige utsagnene dine?

" jo vi får svina vekk fra gata... skulle vært dødstraff også i noen tilfeller f.eks for drapet på to jenter i kristiansand for et par år siden. Skulle vært lynsjet!

"medlidenhet for kriminelle, voldtektsmenn og mordere er d siste Norge trenger!"

Lenke til kommentar
Vi blir i allefall kvitt de? Ser jo åssen det går når man slipper folk ut på perm. :p

Og 15 permisjoner på en sommer( 3mnd).... :nei: Bur slike inn på livstid UTEN permisjon!

Spenol... siden du ikke viser til hva jeg egentlig sa, da må jeg få lov til å quote meg selv.... ;)

Hvis du ser nøye kommenterte jeg en bestemt sak, den en vaneforbryter, dømt gjenntatte ganger for grov vold og grove ran ble behandlet som han skulle være en speidergutt! Enhver kan vel forstå at han ikke kommer til å bli rehabilitert med det første...

Jeg uttalte meg dermed ikke på generellt grunnlag om alle forbrutere og forbrytelser.

Vennligst ikke legg ord i min munn som jeg ikke har sagt :cool:

Lenke til kommentar

Du og dine meningsfeller i Fremskrittspartiet og lignende ekstreme grupper, representerer en trussel i kraft av deres totale mangel på humanitet og innlevelse i andre menneskers skjebner.

Underholdning :)

Når et menneske begår en forbrytelse mister det i deres øyne all verdi, og bør bures inne resten av livet, henrettes, osv.

Først sitte inne på livstid, så henrettes ?

At personen fremdeles er et tenkende vesen med et følelsesliv betyr selvfølgelig ingenting. Han skal fratas alle rettigheter; permisjon, lufting, TV, radio, seng, bøker - for det er jo et fengsel og ikke et hotell!

Og du bekymrer deg over at kriminelle som har krenket andre mennesker grovt sine følelser og rettigheter? Hallo, det skal mye til for å havne i fengsel i Norge.

Vi snakker jo om et monster uten tanker og følelser, for det er jo det mennesker blir når de begår en forbrytelse, er det ikke?

Man kan jo begynne å lure etterhvert. Syntes du at folk som mishandler andre mennesker grovt gir inntrykk av å være et følelsesmenneske med tanker ?

Lenke til kommentar

Snillismen her i landet har godt altfor langt. Når såkalt "fengslede" er ute og begår grove lovbrudd må det da være et rungende varsko om at noe er pill-råttent med det nåværende "fengsels" systemet vi har idag. Selve permisjons-systemet er jo et hån mot resten av de lovlydige borgerne i et samfunn. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg gjentar; hvorfor skal de gamle ha det værre enn de fengslede?? De som havner på sykehjem har som regel vært ærlige folk, og heller hjulpet andre mennsker enn å ødelegge for dem. De innsatte i fengsel pleier heller å ha vært en byrde for andre folk enn å ha vært til hjelp.

Gamle må ligge på gangen i sykehjem, og de syke venter gjerne i et halvt år før de får behandling, men de stakkars drapsmennene, de skal jo måtte slippe ut på perm, de må ha tv på rommet, de må få ligge på enecelle, de må ha 'lufteturer', og vi kan jo ikke holde dem lenge i fengsel.

Lenke til kommentar
Snillismen her i landet har godt altfor langt. Når såkalt "fengslede" er ute og begår grove lovbrudd må det da være et rungende varsko om at noe er pill-råttent med det nåværende "fengsels" systemet vi har idag. Selve permisjons-systemet er jo et hån mot resten av de lovlydige borgerne i et samfunn. :mad:

Et stort problem slik jeg ser det er den enormt lange tiden det går mellom lovbrudd og rettssak. Leste igår om den svenske modellen og at den hadde ført til en halvering av enkelte typer lovbrudd.

Zethyr:

Flere av de "stakkars gamle pensjonistene" får feks ParalginForte på blå resept og selger pillene på gata. Den "gamle snille bestemor"-greia er stigmatisering god som noen. Men å ligge sjuk og elendig på gangen er selvfølgelig helt på trynet.

Lenke til kommentar

Vekk med permisjonen fra fengselet. De som sitter der har tross alt begått en grov straffbar handling og bør kjenne til konsekvensene av sine handlinger. Greit nok at de fremdeles er tenkende personer med følelser osv. osv. men akurat det burde hindret dem til å begå forbrytelsen. Dessuten er det altfor korte fengselsstraffer i Norge.

Lenke til kommentar

Man må jo også spørre seg HVORFOR noen begår ran og tyveri i Norge.

Hvis et menneske stjeler et eple for å fylle en tom mage har man jo forståelse og medlidenhet for vedkomne. Han/hun gjør da dette for å overleve, og den viljen skal man jo ikke knekke. Nå er det strengt tatt ikke nødvendig å stjele mat i Norge for å overleve, det fins sosialtiltak for å skaffe husvær og mat til de mest trengende. Nå er det derimot ikke alle som velger å benytte seg av dette, det valget må de stå for selv. Så det fins ingen direkte unnskyldning for å stjele.

Tunge voldskriminelle raner ikke banker eller slår ihjel gamle damer for å mette sin mage. Dette gjør de på en kynisk måte for å finansiere mer kriminalitet og for å skaffe seg luksusvarer som fete biler, båter osv. Dette er mennesker som ikke eier sympati eller medlidenhet for andre. De tramper over lik for å skaffe seg det de vil ha. Deres væremåte er ekstrem egosentrisk.

Så når man ser på disse to forskjellige gruppene er det vel ingen tvil om at sistnevnte gruppe burde bli tatt hånd om med en meget sterkere hånd enn førstnevnte. Som et eksempel på feilslått rehabilitering kan man jo nevne den personen i Oslo som sto tiltalt for et par år siden med over 1100 lovbrudd på samvittigheten. Han alene hadde % andeler av all vinningskriminalitet i hovedstaden. Enkel matematikk sier at hvis denne personen ble puttet bak lås og slå for evig og alltid ville kriminaliteten gå ned!

Men viktigst er selvsagt forebygging. De som blir tatt første gangen for alvorlige forbrytelser burde vært gjennom et obligatorisk opplæringsprogram som viste konsekvensene av videre kriminell virksomhet, samt mulighet for lengre samfunnstjeneste, gjerne med en viss lønn, slik at de følte at de kunne bidra med noe til samfunnet, samtidig som de følte at samfunnet ikke slo hånda av dem. Kanskje dette kunne være med på å forebygge utviklingen av kriminelle miljøer i Norge?

Edit: ordleif

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Mindre saklig bidrag enn disse herlige utsagnene dine?

" jo vi får svina vekk fra gata... skulle vært dødstraff også i noen tilfeller f.eks for drapet på to jenter i kristiansand for et par år siden. Skulle vært lynsjet!

"medlidenhet for kriminelle, voldtektsmenn og mordere er d siste Norge trenger!"

og de utsagnene står jeg for... d med lynsjing var vel litt på spissen men men.

Så du mener at drap/voldtekt på to mindreårige jenter ikke skal straffes hardere og mer brutalt enn 14 år i en bostandard som er bedre enn de fleste studenter i norge har? pluss penger for og sitte inne? tilgang til internett/TV. muligheter for og vandre fritt å uten overvåkning på permisjon? Greit og få fri hvis en i nær familie er alvorlig syk men ellers skulle slike folk vært låst inne evt henrettet.

Jeg sa hvertfall ikke at man skulle henrette alexf og høyresiden noe du gjorde å tydeligvis fortsatt står for siden du forsvarer deg.

dette står jeg spesielt for...
Lenke til kommentar
Jeg gjentar; hvorfor skal de gamle ha det værre enn de fengslede?? De som havner på sykehjem har som regel vært ærlige folk, og heller hjulpet andre mennsker enn å ødelegge for dem. De innsatte i fengsel pleier heller å ha vært en byrde for andre folk enn å ha vært til hjelp.

Gamle må ligge på gangen i sykehjem, og de syke venter gjerne i et halvt år før de får behandling, men de stakkars drapsmennene, de skal jo måtte slippe ut på perm, de må ha tv på rommet, de må få ligge på enecelle, de må ha 'lufteturer', og vi kan jo ikke holde dem lenge i fengsel.

Dette er latterlig Frp argumentasjon, Jeg skjønner virkelig ikke denne logikken med å sette svake grupper opp mot hverandre. Det er da ikke enten eller??? Hvorfor kan vi ikke sikre ett godt tilbud til begge??

Det da ikke sånn att vi enten kan bruke penger på kriminalomsorg eller eldre på gamlehjem? Jeg tror nok det er sånn att vi i Norge har råd til begge deler.

Hent heller pengene fra skatt på aksjeutbytte fra rike kakser...

Lenke til kommentar

Dette er venstresidens vanligste argumentasjon: Prakke de småskrudde idèene på andre og kreve at "de rike" skal betale. Jeg mener, det er jo en KATASTROFE hvis noen har mer enn meg. Skattene er forresten helt for jævlig høye, og jeg skjønner virkelig at industrien rømmer til utlandet.

Lenke til kommentar

Dette er venstresidens vanligste argumentasjon: Prakke de småskrudde idèene på andre og kreve at "de rike" skal betale. Jeg mener, det er jo en KATASTROFE hvis noen har mer enn meg. Skattene er forresten helt for jævlig høye, og jeg skjønner virkelig at industrien rømmer til utlandet.

også klager de over lite arbeidsplasser... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...