sumptrollet Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det vil jeg også. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/01/407111.html Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Han får min støtte også til dette. Bur de inne å kast nøkkelen i elva... des,OUT! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg støtter forslaget fullt ut Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 livstid i norske fengsler er sikkert som et hotellopphold alikevel så vil det virkelig gjøre nytten? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Vi blir i allefall kvitt de? Ser jo åssen det går når man slipper folk ut på perm. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Vi blir i allefall kvitt de? Ser jo åssen det går når man slipper folk ut på perm. Og 15 permisjoner på en sommer( 3mnd).... Bur slike inn på livstid UTEN permisjon! Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sikert kjempe moro å sitte heile livet sitt i fengsel ja. Det er jo alles drøm Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Err, de har som regel gjort noe for å fortjene det. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Sikert kjempe moro å sitte heile livet sitt i fengsel ja. Det er jo alles drøm Hip-hip-hurra! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Livstid for drap er i endel tilfeller helt greit. Spesielt når gjentakelsesfaren er stor. Nå skal det nevnes at loven åpner for å sperre drapsmenn inne på livstid også i dag gjennom forvaring. Blir man idømt forvaring, slipper man ikke ut av fengsel før det anses som forsvarlig. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hagen burde SERIØST bli vår neste statsminister Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg nøyer med å si at jeg overhodet ikke kunne vært mer uenig. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg er enig med Hagen. Lås svina inne. Hadde også vært praktisk med dødsstraff for seriemordere. Uheldigvis så er dagens rettssystem i hovedsak basert på at den kriminelle skal ha et behagelig opphold i fengselet. Èn av grunnene til at jeg ikke vil stemme sosialistisk... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Rettsystemet er ikke basert på at forbrytere skal ha det behaglig, det er basert på å rehabilitere forbrytere og å føre forbryterne tilbake til samfunnet. Ved å pine innsatte vil disse igjen komme tilbake til fengselet kort tid etter løslatelse. Men det passer jo ypperlig når fengslene blir privatisert. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ja, sperr de inne for godt. Syntes det er helt ok at folk som begår grove forbrytelser gjentatte ganger og ikke viser tegn til bedring skal skjermes ifra oss andre lovlydige borgere. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Rettsystemet er ikke basert på at forbrytere skal ha det behaglig, det er basert på å rehabilitere forbrytere og å føre forbryterne tilbake til samfunnet. Som sagt. "Stakkars lille bankraner... Har noen vært slemme med deg?" Ved å pine innsatte vil disse igjen komme tilbake til fengselet kort tid etter løslatelse. Men det passer jo ypperlig når fengslene blir privatisert. Pining og pining. I første omgang synes jeg allmenhetens sikkerhet burde gå foran en voldelig forbryter sine interesser. Hvis fengslene privatiseres så slipper vi kanskje å kaste forbrytere på dør pga. plassmangel Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Som sagt. "Stakkars lille bankraner... Har noen vært slemme med deg?" Hvor skrev jeg det? Pining og pining. I første omgang synes jeg allmenhetens sikkerhet burde gå foran en voldelig forbryter sine interesser. Hvis fengslene privatiseres så slipper vi kanskje å kaste forbrytere på dør pga. plassmangel Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang, allmennhetens interesser og forbryterens situasjon. Men for all del. Jeg kan ikke se at privatisering av fengslene løser så mange problem, det koster jo like mye for private å drive fengsel som for det offentlige. Lenke til kommentar
jiggsaw Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Strengere straffer,livstid,dødstraff bla bla bla Folk som faller for hagens simple høyrepopulistiske tanker synes jeg bare er pinlig. Hvor kommer denne aggresjonen fra egentlig? Se bare på land hvor de har strenge straffer, er ikke noe midre kriminalitet der. Å skrike på lengre og hardere straffer blir bare en forenkling av hele debatten, det er faktisk grunner til at mennesker begår straffbare handliger, og jeg skal love dere att de ikke gjør det noe mindre om de blir straffet hardere Det kommer ikke noe som helst godt ut av "hevntanken" som dere som skriker etter lengre straffer representerer. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvor kommer denne aggresjonen fra egentlig? Se bare på land hvor de har strenge straffer, er ikke noe midre kriminalitet der. Hvilke land er det så du tenker på (Bortsett fra USA)..? Post gjerne ditt svar.. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Poenget var vel å fjærne dem som kommer til å begå gjentatte kriminelle handlinger. På denne måten slipper man at problemindivider får muligheten til å gjøre et nytt "brekk". Å skrike på lengre og hardere straffer blir bare en forenkling av hele debatten, det er faktisk grunner til at mennesker begår straffbare handliger, og jeg skal love dere att de ikke gjør det noe mindre om de blir straffet hardereOg disse grunnene er? Mener du at det er bedre av vi bare gir dem dagsomsetningen i din lokale matbutikk hver torsdag i 3. uke i måneden, så slipper vi etterfoskning, fengsel og alt det tullet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå