GRendal Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) hei ser på enten Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz eller: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP,"Ultra/2600 Extreme GS"450mhz hva mener dere jeg bør gå for? forskjellen i pris er ikke så viktig, men såvidt jeg har forstått kjører sistnevnte på 1.5v, som er Ultra extreme standarden, mot 1.4v på førstnevnte? innspill settes pris på! Endret 1. september 2004 av GRendal Lenke til kommentar
TJ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Siden pris ikke betyr noe, så ville jeg gått for sistnevnte. Kortet kjører jo på litt høyere klokkefrekvenser, så det vil jo yte litt bedre. Men ikke nok til å retferdiggjøre prisen, synes jeg da... Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 er jo levert stock med 1.5v bios da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kjøp den på 430 Mhz, så bruker du bare OmniExtremeEdit FX 1.4 og editerer din BIOS (bruk XFX BIOS'n som du kan sikkert få av meg) til å kjøre på 450/1200 og 1.5V. Så sparer du pengene som Extreme GS koster Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Råder deg også til å kjøpe en VGA Silencer 5. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 er det noen andre forskjeller?`dere tror ikke GS har håndplukkede brikker som klokker lengre da? eller betaler man rett og slett for å få det "ferdigklokket" og ny bios ? Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kjøp den på 430 Mhz, så bruker du bare OmniExtremeEdit FX 1.4 og editerer din BIOS (bruk XFX BIOS'n som du kan sikkert få av meg) til å kjøre på 450/1200 og 1.5V. Så sparer du pengene som Extreme GS koster Men assa, jeg kjører det kortet stabilt på 440/1200 uten voltendring....Vil det si at ved å øke volten vil jeg kunne få masse mere Lenke til kommentar
TJ Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Kjøp den på 430 Mhz, så bruker du bare OmniExtremeEdit FX 1.4 og editerer din BIOS (bruk XFX BIOS'n som du kan sikkert få av meg) til å kjøre på 450/1200 og 1.5V. Så sparer du pengene som Extreme GS koster Men assa, jeg kjører det kortet stabilt på 440/1200 uten voltendring....Vil det si at ved å øke volten vil jeg kunne få masse mere Vær forsiktig med voltmodding! Du bør helst vite hva du gjør Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Kjøp den på 430 Mhz, så bruker du bare OmniExtremeEdit FX 1.4 og editerer din BIOS (bruk XFX BIOS'n som du kan sikkert få av meg) til å kjøre på 450/1200 og 1.5V. Så sparer du pengene som Extreme GS koster Men assa, jeg kjører det kortet stabilt på 440/1200 uten voltendring....Vil det si at ved å øke volten vil jeg kunne få masse mere Vær forsiktig med voltmodding! Du bør helst vite hva du gjør Det er akkurat det jeg tenker på. altså på UE modellen kommer den jo ferdig med garanti 1.5 bios.. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Grendal: Skulle ikke du selge ditt gamle kort pga. du hadde kræsja bilen til mora di? Uansett så har jeg en kjøper på kortet ditt, har sendt deg en PM og en mail, men ikke fått no svar enda. Dette haster!! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Grendal: Skulle ikke du selge ditt gamle kort pga. du hadde kræsja bilen til mora di? Uansett så har jeg en kjøper på kortet ditt, har sendt deg en PM og en mail, men ikke fått no svar enda. Dette haster!! dette blir ikke før en uke eller 2 da...kortene er jo ikke på lager og da har jeg fått lønning.. Bilregningen måtte betales på dagen lixom, så måtte bli kvitt kortet. forøvrig trist, kortet er GLIMRENDE Endret 1. september 2004 av GRendal Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Klart at Extreme GS kortet er garantert 450/1200 hastighet, så funker ikke det får du ett nytt kort eller pengene tilbake. MEN du må selv sette hastigheten med ett program som følger med. Bruker du OmniExtremeEdit FX booter kortet på 450/1200... Dessuten er det smart at du kjører på samme hastighet for 2D og 3D. Ditt valg Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Klart at Extreme GS kortet er garantert 450/1200 hastighet, så funker ikke det får du ett nytt kort eller pengene tilbake. MEN du må selv sette hastigheten med ett program som følger med. Bruker du OmniExtremeEdit FX booter kortet på 450/1200... Dessuten er det smart at du kjører på samme hastighet for 2D og 3D. Ditt valg hva står stock på i 2d? Omniextremeedit FX er det 1.5v bios? som sagt, det skiller litt penger, men mener dere det er GARANTERT like mye å hente på 430mhz modellen ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Vet ikke hvordan det er med nyeste batch at Gainward 6800 Ultra kort, men de første korta kjørte på 400/1100 2D/3D og hadde med ett overklokkings program for å sette opp til nevnt hastighet. Hvordan de nyeste kortene er vet jeg ikke. Selv har jeg POV jeg da og der er stock hastighet 425/1100. Brukte OmniExtremeEdit FX programmet til å editere XFX sin BIOS (POV BIOS'n som fulgte med var ustabil). VELDIG enkelt program dette. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 skjønner. hva skjer om kortet fryser eller noe? VIL IKE ØDELEGGE ET KORT TIL OVER 5000 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du editerer BIOS'n i Windows, men flasher i DOS da. Ja det KAN gå galt, men jeg har flashet mitt kort 4 ganger nå og det gikk bra hver gang. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 hjelp... Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 har du 430mhz versjonen? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Fin topic. Kjøp den billigeste av de. Begge yter helt overlegent, så du vil neppe merke forskjell. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Har 450MHz-versjonen vært på lager i det hele tatt? Jeg bestilte den i juni men ble så lei av å vente på kortet da dato hele tiden ble utsatt at jeg gikk for 430MHz-versjonen istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå