swanky Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Kanskje er det noen her som har vært borti det samme. Jeg kjører ADSL fra NGT (Cisco-ruter) på en Win XP Pro-maskin. Her er situasjonen. Jeg kan hente ned mail, surfe på nettet, laste ned på FTP. Men jeg kan ikke sende mail eller laste opp vha. FTP. Vel, det vil si, svært små filer (mindre enn ca. 2KB) går greit, men alt annet: ikke i det hele tatt. OK, jeg har gjort litt research og funnet fram til noe de kaller MUT (Maximum Unit Transfer), og at dette kan ødelegge for XP og ADSL under gitte omstendigheter. Er det pakkestørrelsen det er noe galt med? Et element som skremmer meg litt er at jeg kjører Linux på en annen partisjon og har samme problemet der. Noen som kjenner til dette? Opplevd noe lignende? Finnes det en enkel og grei løsning? OK, håper på svar! Har en stabel med epost som jeg gjerne skulle ha sendt ut. Slik situasjonen er nå så kunne jeg jo like gjerne flyttet de over på diskett og sendt det i posten. OK, håper noen har gode råd. Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Logg deg på mail.broadpark.no , send mail til [email protected] . De ha alltid vært kjappe å svare når jeg har plaget dem. Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 ring ngt, mellom 17.00 og 18.00, da er det minst trafikk........ Lenke til kommentar
swanky Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 kpropp: takk for tipset med mail.broadpark.no Hadde faktisk ikke slått meg at det kunne være en løsning! Fikk faktisk sendt en mail! Ellers har det vært klin umulig å få noe ut i det hele tatt. Takk! Lenke til kommentar
Heia Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Hører ut som et DNS problem.... NGT`s DNS servere: 217.13.4.21 217.13.7.136 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 hm.. akkurat det problemet der har jeg vært borti et par ganger. hvis jeg ikke husker helt feil, så var det bare å reboote modemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå