Salty-B Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei, jeg har ett i875p neo series hovedkort, og lurer på om hvordan man vet om en prosessor vil passe til hovedkortet, er det bare socketen som bestemmer, eller er det mere til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hei, jeg har ett i875p neo series hovedkort, og lurer på om hvordan man vet om en prosessor vil passe til hovedkortet, er det bare socketen som bestemmer, eller er det mere til? Oii.. Dette er ett sakalt 478-HK, dvs. at alle prosesser for sokkel-478 passer...i praksis alle Celeron/CeleronD og Pentium 4 for denne socket.. Det er ikke bare sokkel som bestemmer... eldre HK støtter ikke de nyeste prosessorene..(og omvendt.. de "beste" støtter ikke "utrangerte" CPU'er) Det HK du har er "top-notch" fra MSI og støtter derfor de nyeste CPU'ene ..Sjekk her. Du vet at alle HK-produsenter har "hjemmeside" hvor du fort og enkelt finner ut av slike ting? Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Men er ikke det hovedkortet jeg har, er dette da.http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=434. Jepp det er det. så du sier at hovedkortet mitt vil passe til alle nyere cpuer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Men er ikke det hovedkortet jeg har, er dette da.http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=434.Jepp det er det. så du sier at hovedkortet mitt vil passe til alle nyere cpuer? OK... sjekk til venstre på WEB-sida som du refererer til.. "Relevant links".. Velg "CPU support"..og du får svar på dine spørsmål.. Skal passe nyere CPU'er ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå