smen Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Jeg er håpløst lei av bråket som er fra min maskin, den ligger vel også litt høyt i temp. ca 52 grader på CPU og 40 på hovedkort. Har idag, P4 2,6 Boxet vifte, den går idag på ca 5000 omdr. og er hoveddelen av støyen i maskinen. Det er plass til 2 vifter bak i kabinettet og en foran. Tenkte derfor å kjøpe en CNPS7000A-AlCu til CPU og 3 vifter til kabinettet, 80X80. Har to utganger på hovedkortet til eksterne vifter, kan jeg bruke dem eller bør jeg kjøpe egen viftestyring. Siden strømforsyneren blåser lufta ut (føles slik ivertfall) så bør jeg vel dra lufta inn i bakkant der jeg har to vifter og blåse ut med strømforsyneren og vifta i front. Høres dette greit ut, burte jeg få en bra kjøling på det? Hva slags vifte bør jeg velge og eventuelt viftestyring, trenger ikke det ekstreme da jeg ikke har tenkt til å bytte strømforsyner og vifte på hovedkort. Mvh Smen_ Endret 1. september 2004 av smen Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Trekk luft inn nede foran, og ut oppe bak. DVS, vita foran trekker inn, og de to bak og strømforsyninga trekker ut. Vet forresten ikke om det er nødvendig å kjøpe to vifter til å ha bak. Alltids lurt å kjøpe viftestyring. Lenke til kommentar
smen Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 OK, nei liten vits i å ha tre vifter som trekker ut vel og bare en inn, men høres egentelig mest naturlig ut ja og trekke inn lufte langt nede som den er kallest. Har ABit IC7-G hovedkort, er det noen regulering på utgangene til de eksterne viftene på det. Mvh Roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå